Bijna op reis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Bijna op reis! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Bijna op reis!

Blijf op de hoogte en volg Barbara

30 September 2017 | Nederland, Tilburg

Dag allemaal,

Het is zover, ik mag er weer even tussenuit van mezelf! Na een jarenlange invulling van werken, studeren en het (zo goed mogelijk) bijhouden van mijn sociale leven, is het nu tijd om weer terug te keren naar de basis en een ruststand op te zoeken, maar ook om de wereld verder te verkennen en te genieten van allemaal onverwachte nieuwe avonturen. Hoe kan ik dat nu beter doen dan door een paar maanden op reis te gaan? Een echte beloning die ik mezelf heb beloofd als ik mijn HBO zou behalen. Iets wat nu 2 dagen geleden ineens een feit werd. Het besef zal denk ik later pas komen.

Laat ik beginnen met een bedankje voor alle ongelofelijk mooie woorden, knuffels en kaartjes die ik de afgelopen tijd heb mogen ontvangen. Ik ben niet snel ontroerd zoals jullie weten, maar het doet mij absoluut veel om te horen dat ik gemist en gewaardeerd wordt en dat sommigen mij echt inspirerend vinden voor hun eigen leven. Iets wat volgens mij nu pas tot mij doordringt. Wat heb ik een ontzettend lieve mensen om mij heen. Sommigen van jullie heb ik de afgelopen maanden door de drukte absoluut verwaarloosd, maar na een vrij intensieve augustus en septembermaand hebben we dit gelukkig weer als vanouds opgepakt. Heel erg bedankt dat jullie er zo voor mij zijn!

Goed, dat was de hele persoonlijke noot, waarvan ik vond dat deze toch in mijn introductie genoemd moest worden. Terug naar de reis, waar ik jullie de komende tijd ook bij ga betrekken. Ik weet nog niet in welke hoeveelheid, maar zodra ik een berichtje heb geschreven, ontvangen jullie (als je op de mailinglijst staat, linksonderaan de pagina van waarbenjij.nu) automatisch een berichtje. De foto's zullen zoals gebruikelijk via Facebook gedeeld worden, omdat dat simpelweg de snelste en voordeligste optie is om te uploaden.

Waar ik jullie mee naar toe neem? Laat ik jullie nog niet teveel vermoeien met alle details, maar mijn reis gaat zich afspelen in Patagonië (het zuiden van Argentinië en Chili) en daarna vlieg ik naar Colombia, vanwaar ik overland richting Nicaragua zal reizen om te eindigen met een paar relaxte dagen op een mooi eiland in Honduras. Voor de oplettende lezer, ik sla inderdaad een bizar mooi stuk over tussen Patagonië en Colombia. Die mooie landen heb ik al tijdens eerdere reizen mogen ontdekken. Dolgraag zou ik hier naar teruggaan, maar nu eerst iets nieuws. Ik eindig bewust in Nicaragua, omdat ik ook tijdens een vorige reis al tot in Honduras ben gekomen. De eerste maand staat zo goed als gepland vanwege de vele binnenlandse vluchten die ik allemaal heb moeten regelen. Drie maanden is lang, maar niet lang genoeg als je zoveel wilt zien en in Patagonië kost het nu eenmaal een paar dagen bussen als je ergens wilt komen.

Op zondag 1 oktober vertrek ik vanaf Schiphol naar Buenos Aires. Dezelfde plek als waar ik 8,5 jaar geleden mijn wereldreis ben begonnen. Eens kijken hoeveel wijzer ik nu ben geworden. Ik besef mij dat de situatie in de wereld veranderd is in dit 8,5 jaar. Daar waar ik vorige keer nog zonder telefoon aan het reizen was, ben je nu altijd en overal verbonden. De meesten van jullie weten dat ik hier echt een hekel aan heb. Mijn telefoon zal dan ook uit gaan en eens in de zoveel tijd aan. Er is dus niets aan de hand, maar ik hou er nu eenmaal van om 'disconnected' te zijn en op te gaan in het avontuur waar ik mee bezig ben. Stuur vooral berichtjes, het is altijd leuk om (als die telefoon dan toch aan gaat) iets van jullie te horen!

Dat was het voor nu. Zie het als een testberichtje, een vooraankondiging dat ik ga vertrekken. Mijn volgende berichtje zal een stuk zinvoller zijn en leuker om te lezen. Waar en wanneer ik dit bericht schrijf blijft voor jullie en voor mij een verrassing!

Veel liefs,
Barbara

  • 30 September 2017 - 19:57

    Floortje En Keano:

    Hooii Barbara,

    Wij wensen je een hele fijne reis. En dat je weer helemaal tot rust komt. Ik heb respect voor hoe je het allemaal steeds maar weer doet! En wat jij allemaal steeds mag en kan ontdekken.

    Veilige reis toegewenst,

    Liefs Floortje en Keano x

  • 30 September 2017 - 20:03

    Roef:

    Ha Barbara,

    Héél veel plezier en een hele mooie reis!
    Veel liefs,

    Roef

  • 30 September 2017 - 20:10

    Thijs:

    Veel plezier! Patagonië staat ook hier op de lijst, dus we zijn benieuwd naar de ervaringen!
    Geniet ervan de komende maanden.

  • 30 September 2017 - 23:36

    Elles Wiegmans:

    Hej Barbara!

    Wat een ontzettend gaaf avontuur ga jij weer tegemoet!! Fantastische beloning!
    Geniet van de mooie wereld!
    Ik zie je verhalen graag verschijnen
    Gr. Elles

  • 01 Oktober 2017 - 09:12

    Franklin:

    Hey Barbara

    Heel veel plezier op je ontdekkingsreis.... geniet ervan

    Gr franklin

  • 01 Oktober 2017 - 15:25

    Mendg:

    Yeah!! Geen dingen doen die ik ook niet zou doen :-P NJOY!!!!! Xx

  • 02 Oktober 2017 - 07:40

    Marja:

    Geniet ervan!!
    Ik hoop dat je weer veel geweldige avonturen mee mag maken!!

  • 02 Oktober 2017 - 10:52

    Eddie:

    Hey Barbara! Claudia, Juan Diego en ik wensen je een onvergetelijke reis! Leuk dat we weer kunnen meegenieten van je avonturen. Geniet ervan!

  • 02 Oktober 2017 - 11:34

    Marlous:

    ENJOYYYYYY!!!

  • 02 Oktober 2017 - 23:57

    Henke:

    Hoi Barbara! Geniet van alle mooie ervaringen! X Henke

  • 04 Oktober 2017 - 08:51

    Richard:

    Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 58416

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: