Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek! - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Barbara

08 November 2013 | Nederland, Tilburg

Hoi lieve lezers!

Eindelijk is het zover, de backpack is weer ingepakt (mag 30 kg meenemen, maar zit denk ik op 8kg), de reisgidsen liggen klaar en de camera is opgeladen. Ik ga op reis! Deze keer staan India en Nepal op de planning. Twee bestemmingen die al jaren hoog op mijn lijstje staan, maar waarvan ik zeker wilde zijn dat ik ze ook echt zou kunnen (met name India dan). De afgelopen jaren heb ik heel veel mooie dingen mogen zien en meemaken en nu is het tijd voor deze hele bijzondere bestemmingen. India vanwege de enorme tegenstrijdigheden die ik hier ga tegenkomen, de enorme rotzooi (die ik nu nog voor ogen heb) en de grote cultuurshock die ik kan verwachten. De ervaring in dit land staat ook wel bekend als 'you hate it' or 'you love it', er is geen middenweg. Laten we eens kijken aan welke kant ik terecht ga komen.
Nepal trekt mij ongelofelijk aan door het Himalaya-gebergte en ik kan niet wachten tot ik hier een hele mooie trekking ga lopen! Ik zie deze bestemming ook vooral om bij te komen van de India-ervaring.

Toen ik vorig jaar thuiskwam na mijn reizen door Centraal Amerika en Namibië, heb ik regelmatig de vraag gekregen waarom ik niet net als anders een blog heb bijgehouden. Geen idee eigenlijk niet aan gedacht, maar ik weet wel hoe leuk ik het vond om mijn vorige reizen bij te houden en jullie mee op reis te nemen. Ook dit jaar heb ik al meermaals de vraag gekregen of ik het van plan was. Bij deze dus een nieuwe poging, de bedoeling is dat ik de komende tijd af en toe een berichtje achterlaat en jullie een kijk geef op waar ik mee bezig ben. De bedoeling is er dus, of het gaat lukken en of ik er zin in heb ter plaatse is het volgende en zullen we wel zien!

Morgen vlieg ik met de Emirates in het grootste toestel ter wereld (Airbus A380) vanaf Amsterdam, via Dubai, naar Delhi. Aangezien ik tegenwoordig de lokale contacten overal ter wereld heb zitten, heb ik een kleine voorbereiding van mijn trip samen met onze lokaal agent bekeken. Op dit moment staat alleen dus India enigszins op poten, Nepal zal nog een complete verrassing worden. Op het vliegveld van Delhi zal ik zondagochtend dan ook worden opgewacht door degene met wie ik de laatste weken contact heb gehad en zullen we samen nog even naar mijn plannen kijken en de eerste dag door Delhi op pad gaan (ja de stroopwafels als bedankje zijn ingepakt). Voor India heb ik momenteel enkel het vervoer vastgelegd, dit omdat er een groot evenement in de regio plaatsvindt, waardoor de treinen drukbezet zijn. De overnachtingen en overige invulling ter plaatse is nog een gehele verrassing en ga ik ter plaatse uitzoeken.

Nu nog even de laatste dingen inpakken en dan naar Amsterdam waar ik ondermeer met Jettie alles ga vieren wat op dit moment te vieren valt :-) Ik heb er ontzettend veel zin in, ben op het ergste voorbereid en ben er van overtuigd dat dit een hele mooie reis gaat worden die mij nog heel lang bij zal blijven. Tot over een paar weken en veel leesplezier gewenst!

Kus,
Barbara

P.s. 1 ) Mocht je je vervelen en geen update tussendoor ontvangen, als je naar 'mijn volledig profiel' gaat, zie je ook mijn vorige reizen heb ik net ontdekt :-)

P.s. 2) Heb je deze e-mail ontvangen, maar wil je niet meer op de hoogte blijven? Meld je dan even af. De mailinglijst van dit blog is namelijk nog van vijf jaar geleden en kan oude adressen bevatten.

  • 08 November 2013 - 12:28

    Henke:

    HEY Barbara!

    LEUK :D Je gaat weer aan een nieuw avontuur beginnen!
    Heel veel plezier! Geniet ervan!!!

    Groetjes, Henke

  • 08 November 2013 - 12:34

    Wim En Rita:

    Hallo Barbara,

    Heel veel prezier en een goede reis toegewenst.
    Wij gaan je volgen.

    Groetjes, Rita en Wim.

  • 08 November 2013 - 16:45

    Roef:

    Hoi Barbara!

    Een hele fijne vakantie en uiteraard gaan we je volgen.
    Veel plezier en voorzichtig he?!!!


    Groetjes, Roef

  • 08 November 2013 - 17:44

    Thijs:

    Op naar het volgende avontuur. Slippers toch wel mee hé?

  • 08 November 2013 - 18:33

    Marieke :

    Leuk een blog! Ik zit klaar voor alle verhalen. Heel veel plezier! X

  • 08 November 2013 - 22:37

    Meiky:

    HEEEEEEEEEEL veel plezier! Hopelijk lukt het om wat verhalen te posten. Lijkt me leuk!

    x

  • 09 November 2013 - 14:37

    Eddie:

    Hey Barbara,

    Ik heb zo´n vermoeden dat je beide landen schitterend zult vinden. :) Geniet van je reis! Claudia en ik zullen je verhalen volgen, vanuit Colombia!

  • 09 November 2013 - 23:19

    Frans:

    Veel succes en wij volgen je hier wel gewoon in Tilburg.

  • 11 November 2013 - 16:32

    Nicoline:

    Het wordt vast een heel inspirerende reis! Weer een wereldervaring erbij!
    Pas goed op jezelf en ik hoop dat er in die paar kilo bagage van je ook een warme trui zit...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 58487

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: