Kajakken, beren, gletsjers... WAUW!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Kajakken, beren, gletsjers... WAUW!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Kajakken, beren, gletsjers... WAUW!!!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

10 September 2010 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Velen van jullie hebben gevraagd om ook tijdens mijn vakantie nu een blog bij te houden zodat ik te volgen ben, vandaar dit verhaal.

Vijf dagen ben ik nu in Alaska... VIJF dagen! En ik heb al zo ongelofelijk veel gezien en gedaan, echt geweldig!

Laat ik bij het begin beginnen (en nee, dit wordt een kort schrijfsel).

5 september vloog ik om 10 uur s ochtends naar Houston (ik weet het nu, wat een omweg). Ik Houston had ik een uur overstap. Super vriendelijke mensen bij de douane en alles ging lekker vlot. Bijna uitgerust aan de volgende vlucht begonnen. Ruim 19 uur vliegen later, kwam ik op deze zelfde dag nog aan om 19 uur in Anchorage. Hier werd ik van het vliegveld gehaald door Nick en zijn vriendin Tarynn die net geland waren met een vlucht uit Hawai. Lekker gegeten en op tijd naar bed, ik was behoorlijk moe!

Volgende dag hebben we Tarynn uitgezwaaid, die vloog terug naar Barrow (noord-noord-noord Alaska), waar ze werkt. Daarna gingen Nick en ik samen met Owen (die ik ook ken uit Australie) via een prachtige route naar The Kenai Peninsula. Onze eindbestemming was het schitterende dorpje Sewart. Een klein dorpje, fanatastisch gelegen. Hier hadden we een hostel geboekt. s Avonds lekker in de haven gegeten (verse halibut) en boten gekeken. Owen wil namelijk al jaren een boot kopen en hij had beloofd om me Alaska te laten zien per boot... Misschien een andere keer! De volgende ochtend moesten we al vroeg op, we gingen namelijk een 2-daagse kajaktrip maken door de Prins William Sound. Al na vijf minuten in de kajak kwamen de eerste dolfijnen voorbij. Verder nog veel zee-otters gezien (wat een luie beesten, maar zo schattig!). Hele dag gekajakt en uiteindelijk op een klein strandje uitgestapt waar een leuke public cabin voor ons stond. Je hebt hier heel veel van die kleine bungalows overal waar je gewoon vrij kan overnachten en iedereen een leuk verhaaltje in een boek achterlaat. Een prachtplek, leuk kampvuur gemaakt en lekker gegeten.

Volgende ochtend vroeg wakker, prachtig uitzicht vanuit de cabin en echt fantastisch om mee wakker te worden. Tijdens ons ontbijt op het strand (uiteraard dagelijks met ei, bacon en koffie) zagen we toen we omkeken een zwarte beer naast onze cabin! Echt fantastisch! Zomaar onze bessen uit de boom eten. Geweldig zo! In de middag zijn we teruggekajakt (na nog wat hikes te hebben gelopen). Bij aankomst in Sewart was het tijd voor heerlijk ijs en daarna de terugweg. Tijdelijk afscheid genomen van Owen. Ik verblijf namelijk bij Nick en die laat me ook het meeste zien. Erg leuk dus! 's Avonds lekker film gekeken op de bank.

Volgende ochtend samen met Nick naar een wildlife centre gegaan om alle beesten die ik tegen ben gekomen en nog ga tegenkomen alvast gezien heb. Erg mooi natuurlijk. In de middag gehiked in Girdwood, een dorpje nabij Anchorage. Soms weet ik niet meer of iets hier een dorp of stad of nog iets anders is. Het is allemaal zo 'spreadout'. Heerlijk rondgelopen dus, lekker bier gedronken in een local bar en s avonds met een kabelbaan de bergen opgegaan. Vanuit hier heb je een prachtig uitzicht (en in de winter is dit een van de beste skilocaties in de omgeving). Boven in het 5-sterrenrestaurant hebben we een voorgerecht gedaan (dan was de tram gratis) en daarna bij de echte Mexicaan een volledige maaltijd gedaan die we wel konden betalen ;-). Daarna naar een vriend van Nick gegaan (John) die jarig was. Hier thuis lekker zijn verjaardag gevierd. Hij was eens pro-skateboarder en heeft de hele wereld over gereisd. Vandaag vliegt hij naar California dus hij vierde niet echt zijn verjaardag. Alleen met ons.

Vanochtend weer een goed ontbijtje gehad en kennis gemaakt met downtown Anchorage. Het is allemaal niet groot hier maar wel bijzonder, zelfs voor mij nog! Ik kijk echt mijn ogen uit. Heerlijk rondgelopen en nog even de bergen ingegaan voor een mooi uitzicht over de stad. Vanmiddag ga ik voor het eerst bij Nick in het vliegtuig. We gaan namelijk naar zijn ouders verderop die graag kennis met me willen maken! Daar blijven we een nacht slapen en daarna staan er nog tours naar gletjsers etc op de planning. De komende paar dagen ga ik dus heerlijk vliegen in een klein vliegtuig met privepiloot :-).

Dit stuk van de wereld is echt spectacular!!! Iedereen gaat hier jagen, heeft zijn vliegtuigje, iedereen is zo vriendelijk, heerlijk eten (al moet ik al die locale beesten allemaal nog proberen). Nick doet echt zijn best en ziet zelf ook dingen die hij nog nooit of al lang niet meer heeft gezien. Echt fantastisch!!! Kortom, ik vermaak me hier wel nog eventjes en baal geloof ik dat ik naast Alaska ook Canada in deze trip heb willen doen. Maar ja... ik ga terug naar Alaska!! Ik moet het gezien hebben, ook in de winter. Oja en verder is het hier warm, heb te warme kleren meegebracht, vandaag is het zonnig en volgens mij tussen de 20-25 graden. Echt heerlijk!! Nog geen regen gehad. Zoveel beter dan verwacht!

Goed, verhaal is toch iets langer geworden dan gepland en de fotos komen als ik thuis ben.

Groetjes
Barbara

  • 11 September 2010 - 08:05

    Raissa:

    Hee Barbara, kwam toevallig op jouw blog terecht! Ik wist niet dat je nu al in Alaska zat. Maar wat cool zeg, die beer, hoe heb je dat overleefd haha? Nog veel plezier. Hoe lang blijf je eigenlijk? x Raissa

  • 11 September 2010 - 13:33

    Henke:

    Wat heerlijk allemaal! :D Geniet maar lekker verder! x Henke

  • 11 September 2010 - 14:15

    Floortje&keano:

    hee Barbara!
    wat een gave verhalen weer!
    je maakt het echt altijd mee he; privé vliegtuigen, dolfijnen langs je kajak noem maar op!
    ben echt megaaaa jaloers!
    en super benieuwd naar je fotos!
    veel plezier nog in je reis!

    liefs, xx ons.

  • 11 September 2010 - 18:39

    Mijke:

    Hey hey!
    Wist ook niet dat je alweer in Alaska zat! Vreselijke patser! Wat heerlijk zeg en wat n verhalen nu alweer! Ga je blog zeker weer volgen. Geniet ervan!
    x Mijke

  • 11 September 2010 - 19:28

    Linda:

    ik wordt nu al jaloers als ik dit lees...foto's foto's foto's :P ;)

  • 13 September 2010 - 03:48

    Barbara:

    Hoi allemaal,

    Hartstikke bedankt voor jullie berichtjes. Nog een paar dagen in Alaska en dan door naar Canada. Volgend jaar geheit terug naar Alaska. Nicholas en ik zijn nu al plannen aan het maken onder genot van een biertje in Talkeetna. :-)

    Die beer was niets anders dan kijken Raissa :-). Geweldig om te zien en op een gegeven moment waren natuurlijk de berry's daar op en ging hij aan de wandel :-(.

    Foto's volgen snel en binnenkort weer een berichtje. Nu ff genieten van pizza en een heel goed gezelschap!

    Doeidoei!

  • 14 September 2010 - 20:40

    Jesse:

    Wauw! Gaaf..
    Hartstikke Jaloers.

    Kan niet wachten tot ik je foto's kan bewonderen.. Haha

    Véél Plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 58493

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: