Op pad in een fantastische miljoenen wereldstad! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Op pad in een fantastische miljoenen wereldstad! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Op pad in een fantastische miljoenen wereldstad!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

25 April 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Hey allemaal,

Leuke reacties hoor op mijn vorige berichtje ;-) Denk dat goudvissen enzo allemaal wel veilig zijn! Voor de extra uitleg heb ik nog wel heerlijke fotos vandaag bij mijn blog dus bekijk zelf maar welk onderwerp je wel of niet wilt zien!

Hanoi.. Ja echt prachtige stad, lekker rustig dus maar toch ook druk. Kan het maar niet vergeten! Na Hanoi zat ik zo goed als aan het eind van mijn trip al bijna en ben ik naar Hong Kong gevlogen. In Hanoi had ik 2 Belgen, Flip en Charlotte uit Gent, en een Nederlands meisje May van de receptie, leren kennen. Beiden wisten dat ik aan het eind van mijn trip zat. Van de Belgen kreeg ik een weekendtas mee met ongeveer 11 kg extra bagage en van May kreeg ik een laptop mee die thuis gerepareerd moest worden. Bedankt allebei he! ;-) Maargoed met een kg of 31 totaal vloog ik dus zonder problemen naar Hong Kong.

Hong Kong is echt fantastisch!! Weet niet meer want iedereen er altijd van zei maar ik vond het geweldig! Zo anders als voorgesteld. Na al die grote Aziatische steden was ik echt bang dat dit een miljoenenstad zou zijn met nog veel meer scootertjes, nog meer maskertjes en nog veel meer rotzooi in de lucht. Niets van dit alles is waar! Een miljoenenstad die zo goed georganiseerd is! Geen scooters bijna te bekennen, iedereen weer keurig een auto of maakt gebruik van het supergoede openbaar vervoerssysteem. De stad is schoon, wow!, dit had ik al in geen tijden meer zo schoon gezien! Alles wordt keurig verzorgd bijgehouden maar vooral ook geen uitstoot van die verschrikkelijke scooters! Een paar maskertjes dus maar op straat. cht een waanzinnige stad, zo mooi al die hoogbouw! Alle bekende merknamen, met name electronica, op de hoge flatgebouwen, prachtig! De vele lichtreclames, de grote billboards, ik kan er maar niet over uitgesproken raken. Omdat we dit in Nederland, of zeg maar gewoon Europa, niet hebben vind ik het dus prachtig om te zien! Had ik ook in Kuala Lumpur maar nu dus nog veel meer!

De grootste moeilijkheid in Hong Kong is om niet te gaan winkelen. Waar je ook loopt of rondkijkt, overal zie je winkels of marktkraampjes. Echt een verschrikkelijke uitdaging en probeer dus ook zeker zonder creditcard op pad te gaan als je van plan bent om die dag geen geld uit te geven! Ik ben uiteindelijk maar 1 nacht en bijna 2 volle dagen in Hong Kong geweest en het is me met moeite gelukt, of misschien eigenlijk ook wel helemaal niet. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan! Gelukkig zat ik aan het eind van de trip, draag ik al 10 maanden dezelfde kleding dus vond het ook eens tijd om alles te vervangen. Prima gelukt!

Zoals misschien de oplettende lezers nog weten van een blog in augustus. Ik heb in La Paz, Bolivia, Lucas leren kennen. Hij is Bels en had nog een ex-vriendinnetje zitten in Hong Kong. Voor hem zou ik ook een pakketje meenemen naar Hong Kong. Inmiddels heb ik hier dus al die maanden mee gereist en zou ik het gaan afgeven. Ongeveer 2 maandjes geleden ben ik in contact genomen met Madeleine en zou ik haar dus echt gaan opzoeken. Helaas kon ze niet eerder vrijnemen en hebben we maar een paar uurtjes samen dorgebracht, maar het voelde zo bijzonder om iets af te leveren van iemand die ik vrij in het begin van mijn trip heb leren kennen, nu hier op mijn allerlaatste dag in Hong Kong. Echt super maar het is gelukt Lucas! Kreeg alleen nog niets voor je mee terug ;-)

Samen met Madeleine ben ik sightseeing Hong Kong gaan doen in een paar uurtjes. Echt het bleef een fantastische stad. Ze sleepte me overal in en uit en ik moest elk klein Hong Kong-dingetje proberen of proeven! Fantastisch! We gingen nog naar de 'Promenade of Fame' waar allerlei handafdrukken in het cement staan van bekende (en voor mij ook vooral onbekende) beroemdheden. Prachtige skyline aan het water ook hier. We hebben een tramritje gemaakt, in het oudste vervoersmiddel van de stad en vooral verder heel veel rondgerend en alles bekeken!

Omdat ik zoveel bagage had heb ik uiteindelijk op mijn allerlaatste dag maar een koffer gekocht. In mijn backpack lukte het echt niet meer! Helaas zitten aan een koffer veel meer nadelen. Ik kwam gewoon de metro niet eens in, roltrappen af was een te groot probleem en daarnaast waren er ook veel te veel trappen overal. Dus moest ik gewoon met de taxi naar het vliegveld! Beetje balen om zo de hele reis af te sluiten want het openbaar vervoersysteem is hier echt heel erg goed! Geen regen gehad gelukkig in Hong Kong ook al hoorde ik verhalen over heel slecht weer die dag. Niets gezien dus ik weet niet waar dat heeft plaatsgevonden!

Bij deze was dit mijn verhaal over mijn korte trip in Hong Kong waarvoor ik speciaal voor Lucas uiteindelijk nog heen ben gegaan. Het lag niet helemaal meer op mijn route. Wel lag het gepland op deze manier als ik vanuit Sydney naar huis zou vliegen. Nu Azie een beetje de plannen in de war heeft geschopt heb ik het een en ander extra ertussen geboekt en mijn vlucht vanuit Hong Kong dus laten staan. Kon ik mooi nog langs Madeleine en ik ga nog zeker een keer terug want het is echt een prachtstad!

Niet zoveel meer extra te vertellen, volgens mij is het al een lang zat verhaal! Ga maar gauw de honderden fotos bekijken! Die heb je nog van afgelopen weken tegoed!

Foto's:

Lao,Vientiane:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91329&id=627585912&l=422fe4c2a3

Lao, Phonsavanh, Plain of Jars & Wiskey Village:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91335&id=627585912&l=ce7922224d

Lao, Vang Vieng:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91335&id=627585912&l=ce7922224d

Lao, Luang Prabang:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91338&id=627585912&l=58d984413b

Vietnam, Hanoi:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91344&id=627585912&l=21f2c494ed

Vietnam, Halong Bay:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91346&id=627585912&l=e171563fe2

Vietnam, Snakevillage: (vooral niet kijken als je denkt er niet tegen te kunnen!)
http://www.facebook.com/album.php?aid=91345&id=627585912&l=00e9cee993

Hong Kong:
http://www.facebook.com/album.php?aid=91347&id=627585912&l=92d2b354f0

Hoop dat jullie er weer van genoten hebben!

Bij deze wil ik dus ook zeggen dat ik inmiddels thuis ben zoals jullie wel doorhebben, en om precies te zijn al ruim een week. Op zaterdag 18 april ben ik in Amsterdam geland en heb ik vervolgens een hele lekker rustig 'inkom-week' gehad. Lekker en alleen samen met Rob, die natuurlijk ook dolblij was dat ik weer thuis was. Eerder verbaasd trouwens want ik had mijn terugreisdatum geheim gehouden en gezegd dat deze ergens in mei zou zijn. Stond ik mooi ineens op de stoep! Ik zal in een paar dagen nog een kort blog als afscheid schrijven maar dan kunnen jullie vast langzaam aan het idee wennen dat de verhaaltjes toch echt bijna over zijn!

Binnenkort dus nog de afsluiting van ongeveer 10 maanden op reis! Tot nu toe alvast bedankt voor het lezen allemaal!

Liefs,
Barbara


P.s. Mijn oude telefoonnummer is inmiddels weer in gebruik (aanstaan is een volgend probleem maar het bestaat weer..) 06-51877133! Het is namelijk nog een beetje raar om weer gewoon bereikbaar te (willen) zijn en iedere keer dat ding mee te slepen ;-) Sorry.. verwildert (maar gelukkig niet zoals jij toen dacht Moniek ;-) )

P.s. Lisa, je hebt gelijk, in Nieuw Zeeland is het gras idd groener als hier boven de evenaar!!

  • 25 April 2009 - 20:16

    Richard:

    Pfff, nou in die 10 maanden heb ik ongeveer duizend stukken van je gelezen, allemaal vijftien pagina's lang, dus ik ben blij dat je weer thuis bent.

    Hahaha! Nee, jammer hoor, ik vond het altijd leuk om te lezen, ik zal je reisavonturen gaan missen.

    Groetjes, Richard

  • 26 April 2009 - 10:17

    Ester:

    Hoi Barbara!

    Ik had niet verwacht dat je Madeleine nog zou vinden om dat kadootje af te leveren. Maar leuk zeg dat het toch gelukt is. Heb je dat ding niet voor niks de hele reis meegesleept ;). Was ze er blij mee?

    Dus nu ben je weer thuis.. zal weer even wennen zijn.. Wel fijn zeker om iedereen weer te zien!

    Liefs, ester (van lieke, van la paz :))

  • 28 April 2009 - 14:26

    Joyce:

    Lijkt me onwijs raar, weer thuis te zijn!

    Heb je leven ongeveer 10 maanden van binnen en buiten mee mogen maken, nu is het over! :(

    Geniet van de tijd die je in te halen hebt!!!

  • 28 April 2009 - 19:48

    Henke:

    Ik had je verhaaltje nog even bewaard en nu lees ik dat je weer thuis bent! Welkom!!! Succes met wennen en bedankt voor je mooie avonturen.
    Liefs, Henke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 58472

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: