Cusco, Inca Trail (Machu Picchu) en einde Peru :-( - Reisverslag uit Lima, Peru van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Cusco, Inca Trail (Machu Picchu) en einde Peru :-( - Reisverslag uit Lima, Peru van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Cusco, Inca Trail (Machu Picchu) en einde Peru :-(

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

15 September 2008 | Peru, Lima

Hoi allemaal!

Bedankt voor jullie mailtjes, krabbeltjes en weet ik niet wat allemaal nog meer! Sorry dat ik nog niet gereageerd heb, ik begin te wennen aan het leven hier maar zal zo gauw mogelijk eens tijd maken om alles weer bij te werken!

Wat heb ik gedaan sinds mijn laatste berichtje? Hmm eigenlijk niet bijzonder veel of uberhaupt iets bijzonders. Zoals jullie weten zou ik ongeveer 3 weken in Cusco zitten op meermaals ontvangen advies. Nou ik heb er genoten! Cusco is een heerlijke stad, nog in het teken van de oude Inca´s. Je vindt er oude resten van gebouwen en veel ruines in de omgeving. Ik heb voornamelijk bijna alle ruines bezocht die er maar te vinden waren.

De eerste dagen in Cusco ben ik nog met de 2 Kroatische jongens Marko en Daniel opgetrokken en hebben we bijvoorbeeld nog een markt in Pisac bezocht. Deze markt was vooral niet te vergelijken met die van Otovalo in Ecuador, hij was eigenlijk best klein. Ik wilde uiteindelijk nog de ruines van Pisac bezoeken, dit was een klim naar boven (een berg op natuurlijk) van ongeveer 1,5 uur. het was bloedheet en de jongens haakten af en ik zou ze later weer tegenkomen. Uiteindelijk ben ik nooit helemaal boven beland omdat ik onderweg een hoop kinderen tegenkwam die meededen aan een ceremonie voor Moeder Aarde (Pachamama)

De kinderen hebben me uitleg gegeven over de ceremonie en ik heb een stuk met ze meegelopen terug naar beneden. Het was wel apart om zoiets mee te maken, de ruines van Pisac heb ik uiteindelijk nooit meer gezien! Wat mooie souveniers gehaald en toen weer de bus terug naar Pisac gebracht.

Toen de Kroaten verder zijn gegaan met reizen ben ik voornamelijk met Richard opgetrokken, met wie ik vorige keer ook een paardrijtocht had gemaakt. We hebben de stad bekeken en gewoon locale dingen gedaan. Zo hebben we heerlijk vaak gebruik gemaakt van de locale restaurants waar je voor 3 tot 7 sol kunt eten (delen door 4 is de euro) Verder niet echt veel bijzonders gedaan als rondgehangen op de plaza en een beetje mensen kijken. Ook heb ik gisteren kennisgemaakt met America Football door met hem naar de sportbar te gaan en het daar te kijken. Denk dat je het eerst goed moet snappen voor je het echt leuk vind!

Verder heb ik natuurlijk nog het enige wat tijdens mijn reis gepland stond gedaan! De Inca Trail natuurlijk! 4 dagen bikkelen in gelukkig niet al te mooi weer. Een wandeltocht van tussen de 42 en 47 km (iedereen zegt iets anders) met een leuke groep door de Heilige Vallei met als eindpunt natuurlijk de ruine (en wereldwonder) Mauchu Picchu! Het was echt wel een lastige wandeling maar was zo goed voorbereid (en had mijn superschoenen natuurlijk!) dat het me uiteindelijk nog mee viel. De Dead Womens Pass is de meest lastige en toen we deze gedaan hadden waren we dus ook over het moeilijkste heen. Verder heb ik zo ontzettend veel keien (trappen) naar beneden gelopen dat ik traplopen niet meer zie zitten voorlopig. Dat is echt vreselijk!

Nou goed, de hoogte heb ik helemaal overleefd, de wandeltocht ook, een beetje spierpijn de dag na de tocht maar dat mag niet baten.

Uiteindelijk was doel dus Mauchu Picchu. Na 2 ochtenden om 5.30 uur te zijn gewekt met Coca thee, moesten we er de laatste dag al om 4.00 uur uit! De wandeling viel gelukkig mee vandaag en na ongeveer een uur wandelen zagen we dan ook Mauchu Picchu liggen! We waren eerder moe als enthousiast op dat moment, het besef komt pas later. De wandeltocht naar beneden begon en we kregen een rondleiding in de ruines. Toch wel heel mooi, denk er vooral niet bij na hoe ze uberhaupt die stenen boven kregen vroeger! En hoe het leven dan was, je fantasie gaat in ieder geval flink op de loop als je daar bent! Nu ik uiteindelijk mijn afgelopen dagen nog eens overzie bedenk ik me dat ik op dat moment echt best moe was en nu pas besef hoe mooi het echt was! Het waren 4 supermooie dagen en zeker de zware tocht waard, want het was ook echt mijn zwaarste tocht ooit! Die backpack op je rug en maar klimmen en klauteren vanaf 3300 meter hoogte ongeveer. Ik raad het iedereen aan, maar... boek tenminste 5 maanden tevoren!

Wat nu... nu zit ik op het vliegveld, vannacht heb ik de nachtbus gepakt vanuit Cusco naar Lima. Lima heb ik vorige keer al gezien en vond ik geen leuke stad om terug naar te gaan (vraag mensen die er geweest zijn, ze zullen hetzelfde zeggen) dus zit ik mijn spul bij te werken op het vliegveld. Vanavond om 01.00 uur heb ik een vlucht richting Santiago de Chili en vanuit daar vlieg ik door naar Paaseiland. Oja Joyce, bedankt voor je info. Heb het filmpje nog eens op internet bekeken en heb de camping geboekt waar ze het over hebben (seaview ;-)) Maargoed, 4 dagen Paaseiland (waar het tijdsverschil ineens weer van 7 uur naar 9 uur gaat) en dan vlieg ik de 20e door naar Nieuw Zeeland waar ik 2 dagen later (eigenlijk maar een paar uur maar er gaat iets veranderen in tijd en daggrens...) Rob tegekom op het vliegveld als het goed is!

Het einde van Zuid Amerika is dus daar (tel Paaseiland niet echt mee daarin) Hoe ik het ervaren heb? Echt waanzinnig! Hier liggen meer toekomstige vakanties denk ik zo! Moet eerlijk bekennen dat ik wel graag even iets anders zou eten als kip en rijst, maar dat hoeft maar een paar dagen te zijn. De taal is heerlijk, de mensen zijn supergezellig en altijd in voor een praatje, auto rijden zou me hier nooit lukken maar dat hoeft ook niet, als je op de hoede blijft hoeft er niets schokkends te gebeuren en vooral: Al vrouw (en blond) kun je best alleen reizen in Zuid Amerika! Het weer is goed geweest met uitzondering van Ecuador en de laatste week Cusco, maar koud is het nooit geweest gelukkig. Af en toe was regen.

Ga allemaal deze kant op, heb je niemand om mee te gaan? Bel me!

  • 16 September 2008 - 07:13

    Martine:

    Wow, wat een mooie foto's zeg. Dat is nog eens een uitzicht. Is heel wat anders dan uitkijken op de Sint Jan, haha.

    Geniet ervan.

    Groetjes, Martine

  • 16 September 2008 - 09:34

    Marleen:

    Wow! Sounds good again! Geniet ervan!

  • 17 September 2008 - 11:32

    Ronald Voeten:

    Mooi dat je ook de top hebt bereikt. Ook al was ik moe van de trail... op dat moment vergat ik alles en genoot van alles wat ik zag en beleefde in Machu Picchu

  • 20 September 2008 - 17:33

    Henke:

    Hooi Barbara!
    Echt super dat je er zo van geniet!!! :D En mooie foto's! Ik herken het nog een beetje van Jaap z'n foto's! Mn collega's hier zijn ook onder de indruk van je foto's! Geniet maar weer verder!
    Liefs, Henke

  • 23 September 2008 - 09:31

    Floortje:

    H.aaii,,

    sorry liep beetje achter met je verhalen, ze zijn wel lang maar echt super gaaf. wou dat ik ook op vakantie kon haha.
    veel suc6 met de verdere reis :D

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 58487

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: