Van Quito naar de Cotopaxi en de jungle... - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Van Quito naar de Cotopaxi en de jungle... - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Van Quito naar de Cotopaxi en de jungle...

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

18 Juli 2008 | Ecuador, Cuenca

En hier komt dan weer het enorm lange verhaal! Het is al zo lang geleden! Ik zal bij eind vorige keer een beetje beginnen!

Ik heb een paar dagen samen met Susan doorgebracht in Quito. In vind het echt een vreselijke stad, als je van kerken houdt is het natuurlijk heel mooi maar veel meer heeft Quito niet te bieden. s´Avonds de cocktailbars maar bezocht zodat we nog een beetje avondprogramma hebben. Zijn ook nog met de kabelbaan de Pinchacha berg opgegaan naar de 4100 meter! Wat een vreselijk hoge kabelbaan!

De evenaar lag vlak bij Quito dus hier hebben we een bezoekje gebracht. Ik wilde die ´denkbeeldige´ lijn wel eens zien! Nou hij was niet helemaal denkbeeldig en je kon er allemaal proefjes doen zodat je kon zien dat je echt op de evenaar was. Bijvoorbeeld water dat normaal in een wasbak links of rechtsom draait zakt op de evenaar recht naar beneden. Het lukte me ook om een ei recht op een spijker te zetten, was heel lastig, hiervoor kreeg ik een certificaat! Vet natuurlijk!

Een dagtocht naar de markt van Otovalo hebben we gedaan. Otovalo staat bekend om zijn gekleurde (zaterdag) markt. Eigenlijk niet echt iets gekocht anders moet ik het nog maanden meeslepen!

Op zondag hebben we de Cotopaxi beklommen. Dit is een vulkaan van een meter of 5800 hoog. We konden tot de gletsjer klimmen en dat was 5000 meter! Heel zwaar maar zo gaaf om een keer gedaan te hebben. Aan het eind van de maand kan ik terug in Quito mijn certificaat hiervoor ophalen dat ik de 5000 meter heb gehaald. Aan het eind van de dag besefte ik nog niet dat het was gelukt. Het was ook niet vlak klimmen maar echt stijl omhoog!

Op maandag zijn we richting Baños gegaan. Dit is echt een heel gezellig toeristisch plekje. Hier hebben we in een warmwaterbron onder een soort van waterval gezwommen en de berg beklommen met diverse uitkijkpunten over Baños. Het was een wandeltocht van ongeveer 5 uur maar erg zwaar omdat het weer klimmen was. Echt paden kennen ze hier gelukkig nog niet.

Van dinsdag tot en met donderdag zijn we naar de jungle geweest. Jaja de echte Amazone! We hadden besloten dat dit wel een hele leuke tocht kon zijn en de jungle bezoek je ook niet altijd. Heerlijk die 3 dagen door de modder kruipen, klimmen, zwemmen in watervallen en hikes lopen! Lekker met van die echte rubber laarzen. Aan het eind van de dagen zagen we er dan ook vreselijk uit want sja, douchen gaat natuurlijk ook niet echt he! In het riviertje bij de lodge de laatste dag hebben we de kleren gewassen, heerlijk primitief! Ook zijn we gaan raften over de Pastaza rivier en gaan kanoen in de Puyo rivier. De nachtwandeling (waarbij we kaaimannen konden zien) was niet helemaal gelukt, het was namelijk volle maan en dan is het veel te licht voor alle beestjes. Beetje jammer maar heb zat grote spinnen (zo groot heb je ze vast nog nooit gezien!) en slangen gezien hoor! Geen idee welke soorten maar ze waren er! Ook een aapje dat steeds terug kwam naar ons kamp voor eten en papegaaien die erg veel herrie maakten. Ook heb ik kennis gemaakt met de muggen en zijn de muggenbulten niet meer te tellen!
Toch was de jungle een super ervaring, misschien ga ik toch nog even terug als ik in Peru ben alleen dan iets verder de jungle in!

Toen we gisteren uit de jungle kwamen hebben we gelijk de bus gepakt naar Riobamba. Hier zou een treintje rijden door een hele mooie omgeving waarbij je op het dak van de trein kon zitten. Helaas is dat niet gelukt, de trein reed helemaal niet. Ook al beweerde iedereen van wel. Erg jammer want wij waren wel mooi om 5 uur vanochtend opgestaan! We hebben besloten Riobamba weer te verlaten omdat het verder niet veel bood en hebben er een bustocht van 6 uur naar Cuenca van gemaakt.

Vanmiddag wat door Cuenca gewandelt. Zitten echt in een vreselijk hostel maar blijven ook maar tot zondag of zo. Daarna lekker naar de kust rustig aan doen voor we volgende week richting Peru gaan.

Verder niet zoveel bijzonders. Je maakt hier elke dag zoveel mee, echt raar bijna! Heb het idee dat ik al een maand weg ben met al die activiteiten!

Nu ga ik proberen om wat fotos bij dit bericht te plaatsen, ik hoop dat de pc het aan kan! Zo niet, dan komen ze vast nog! Inmiddels heb ik wat foto´s geplaatst maar het lukt niet helemaal. De kleine formaten pakt hij wel en de grote niet... Misschien dat die later nog komen en dan gelijk 5x of zo want ik heb het zo vaak geprobeert nu. Ik zal even kijken of ik een trucje kan vinden!

Tot volgende keer met waarschijnlijk iets minder verhaal omdat de drukste week er nu wel een beetje op zit.

  • 19 Juli 2008 - 07:26

    Wendy:

    Heey Meid,

    Wat klinkt dat gaaf zeg, en dan die leuke proefjes op de evennaar. Super leuk! Heel veel plezier verder tijdens je reis!

    Liefs Wendy

  • 19 Juli 2008 - 07:45

    FJ:

    Zie je nou wel dat er een lijn loopt rond de wereld. Ik heb het altijd al gezegd, maar nu is er dan een "bewijs". Veel plezier verder.

  • 19 Juli 2008 - 07:52

    Jettie:

    wat superleuk allemaal!
    veel plezier en geniet ervan (ik ga morgen weg:)) liefs jettie

  • 19 Juli 2008 - 10:22

    Joyce (mtro):

    Hee Barbara!!

    Wat gaaf om je verhalen te lezen... Sorry dak pas zo laat reageer! :(
    Ik hoop dat alles goed gaat met je!
    Geniet van alle tijd & pas goed op jezelf...

    Liefs uit Wijchen.. xx

  • 19 Juli 2008 - 11:19

    Marleen:

    Hey daar! Sounds good to me, geniet ervan! x Marleen

  • 19 Juli 2008 - 12:08

    Roef Adriaansens:

    Hoi Barbara, Ik ben nog steeds aan het proberen om een ei op het puntje van een spijker te krijgen...mmmm valt vies tegen hier ;-)
    Geniet van je reis en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
    Veel plezier.

    Roef

  • 19 Juli 2008 - 13:14

    Isabelle:

    Hey... wereldreiziger

    Wat leuk om weer een heel verhaal te lezen over je belevenissen! Heel leuk om te lezen, en dat van die evenaar dat wist ik niet eens joh, leuk dat je dat met die proefjes kunt zien
    :-D. Ook leuk dat je er foto's bij hebt gedaan, heb ik toch een beetje een idee waar je nu bent.
    Nog een paar dagen werken en dan heb ik vakantie! Vanavond ga ik naar de kermis toe. Kijken of er leuke nieuwe attracties staan. Hier gaat verder alles goed, geen bijzondere dingen gebeurd ofzo. Is bij jou wel anders natuurlijk. Nou ik ga maar weer eens stoppen. Ik hoor weer van je.

    xxx Isabelle.

  • 21 Juli 2008 - 09:37

    Henke :

    Hooi Barbara,
    Leuk weer iets van je te horen! Zo te lezen heb je het goed naar je zin! Bijzonder hoor die belevenissen op de evenaar!
    Hier in Nijmegen zijn de vierdaagsefeesten weer net voorbij en dat was zoals altijd weer een groot feest! Nu heb ik lekker een paar weken vrij en dan op naar Ghana!
    Groetjes, Henke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 58623

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: