Van Nieuw Zeeland naar Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Van Nieuw Zeeland naar Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Van Nieuw Zeeland naar Sydney!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

20 Oktober 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Sorry dat het weer even duurt, het komt vanzelf! Zal mijn verhaaltje deze keer niet superlang maken net als vorige keer. Bedankt voor jullie berichtjes nog steeds! Allereerst, sinds kort heb ik ook een nieuw nummer: 0061-410805776. Mijn Nederlandse nummer gebruik ik niet en zal op den duur ook verlopen! Oppassen dus! Bellen kan goedkoper via een belpiraat op internet en smsen mag altijd, er komt er altijd eentje terug!

Hoe is het verder in Nederland?

Sinds mijn laatste verhaaltje heb ik nog een week met Rob in Nieuw Zeeland gezeten. In Queenstown heeft Rob een soort bungyjump gedaan waarbij hij nog een heel aantal meters heen en weer schommelde en ik wilde gaan skydiven. Had zelfs al geboekt alleen het weer was op de dag veel te slecht om te gaan, waardoor het werd geannuleerd. Jammer! Was ik eindelijk over mijn grens om het te doen en dan gaat het niet door. Heb nu al gezien dat het in Australie nog 3x zo duur is dus het zal er hier niet meer van komen.

Vanuit Queenstown zijn we via Dunedin naar Christchurch gereden. In Christchurch hebben we wat zonnige dagen gehad en er van genoten! Ook zijn we naar het Antartica Center gegaan waar je alles over Antartica te weten kwam, films zag en zelfs de echt koude wind van Antartica kon voelen. Je ging hierbij in een ruimte waarbij je nog een jas kreeg en overschoenen voor in de sneeuw. Daarna begon de wind te blazen en werd het wel -18 graden! Echt wel grappig om een keer gevoeld te hebben, dat is koud zo! Ook maakten we nog een rit in de echte terreinwagens die ze daar gebruiken.

Op de 14e vloog Rob terug naar Nederland waar hij na ongeveer 36 uur (inclusief vertragingen) aan kwam zonder bagage! Inmiddels is deze thuisgebracht maar het was een flinke rit. Ik was op het moment dat hij thuis kwam al ruim 2 nachten in Sydney, was een paar uur voor hem weggevlogen.

Nu zit ik nog steeds in Sydney waar ik tot ongeveer half november blijf. Dan komt Moniek en gaan we samen beginnen met reizen.

Sydney is een stad die denk ik een beetje overgepromoot is. Het is echt een leuke stad maar als je het gezien hebt is het ook klaar ook. Het is meer 'o dit is het Opera House' hmm, foto en weg. Tuurlijk is het prachtige architectuur maar je verwacht er meer van omdat je er zoveel van hoort. Meer mensen delen gelukkig de mening en geven ook aan dat dit een beetje bij de rest van Australie is. We zullen zien en het uitvinden.

Wat heb ik hier al gezien? Niet veel, wil eigenlijk een beetje wachten met geld uitgeven tot Moniek er is, anders kan ik straks alles 2x doen. Ik heb het Opera House gezien, de Harbour brigde, wat markten die zo groot zijn dat ik zoiets nog nooit heb gezien en wat van de omgeving waar ik zit. Zit nu in een hostel in de wijk King's Cross. Echt een backpackerswijk en de 'red light district' van Sydney. Toch wel super gezellig. Ook een leuk hostel, een grote familie lijkt het wel. Krijgen gratis ontbijt, diner, internet en een hele hoop drankjes als we met zijn allen op stap gaan! Zitten 5 minuten lopen van het uitgaanscentrum en hier wordt dat nogal gedaan! Het heerlijke is dat we om 20.00 uur of zo gaan en om 01.00 uur weer thuis zijn! Heel gezellig dus!

Was eigenlijk ook de bedoeling dat ik nu een maand ging werken maar werk vinden is echt heel moeilijk. Iedereen doet het en geloof me, het stikt hier moord van de backpackers! Heb al een cursus gevolgd voor werken met mensen en alcohol. Dit is hier verplicht als je in een gelegenheid wil werken waar men alcohol schenkt. Weet niet of ik dat ga doen, heb het al wel geprobeert te zoeken, maar heb de cursus en ook veel geleerd uiteindelijk. Heb vanochtend aangegeven dat ik wel in het hostel wil werken. Ze zochten nog een schoonmaker voor 3 uur per dag en 5 dagen in de week. Ze betalen je niet maar geven gratis onderdak dus dat scheelt me ongeveer 400 euro tot half november! Tis geen zwaar werk en begin er morgen mee. Ben ik in ieder geval een paar uur bezig.

Verder nog een hoop plannen om dingen te doen hier en moet ik gaan kop- of munten aan welke kant van Australie de reis moet gaan starten en nog een camper zoeken. Heb wel wat leuke gezien en nou nog kopen dus!

Verder is het weer hier prima, af en toe bewolkt, over het algemeen voelt het aan als 30 graden dus moet ik nog wat korte broekjes kopen. Ben ook aardig bezig met het worden van een negertje zonder te verbranden of er iets voor te doen. Heb wel factor 30+ gekocht inmiddels voor het geval het nodig is. De factor 10 die ik heb is hier toch niet genoeg en wordt ook niet eens verkocht hier.

Verder weinig bijzonders, ook nog geen fotos (dat gaat helaas weer niet bij het gratis internet...) Volgende week zal ik proberen weer een verhaaltje te doen!

Doeidoei!

  • 21 Oktober 2008 - 11:27

    Floortje:

    H.aaii zus,

    nu ben ik helemaal jaloers op jou geworden!
    lekker bruin worden zonder er wat voor tedoen!
    hier is het echt herfst..
    alles goed verder hoor ik wel, en dat je gaat werken is ook beter!
    nou veel geluk verder.

    xx

  • 21 Oktober 2008 - 16:18

    Marleen:

    Klinkt goed meid, geniet ervan!

  • 23 Oktober 2008 - 15:35

    Joyce:

    Hee Barb,

    bruin worden zonder er iets voor te doen? En wij maar zonnebanken hier! :(

    Schoonmaken in het hostel, ook prima toch. Straks weer 400 eus over voor wanneer Moniek komt. Is dat moniek van de MTRO? Hoelang gaat ze met jou mee??

    Je verhalen uit Zuid-Amerika lijken met meer enthousiasme geschreven. Mag ik dat zeggen? ;)

    Ben iig benieuwd naar je next story!

    Cheers mate! :)

    Hou je haaks.. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 58618

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: