Updatetje vanuit het altijd levendige Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Updatetje vanuit het altijd levendige Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Updatetje vanuit het altijd levendige Sydney

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

01 November 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Werd weer eens tijd voor een kleine update vanuit Sydney. Omdat ik niet echt aan het reizen ben nu, heb ik dus ook iets minder te vertellen als anders. Er gebeurt in ieder geval zat elke dag weer! Maar allereerst, hoe is het in Nederland? De winter weer in aantocht? Sinterklaas komt bijna toch? En dan beginnen de snelle dagen weer! Denk dat ik alleen de pepernoten wel wat zal missen.

Hoe het leven hier is?! Wisselt een beetje. Het is echt lente wat net zo goed een hollandse herfst zou kunnen zijn. De ene dag is het 39 graden (zoals gisteren) en bewolkt, vandaag is het 20 graden en bewolkt en dan hebben we ook nog behoorlijk wat regen gehad. Het is over het algemeen altijd wel winderig en ben afgelopen week ook 3x naar zee geweest omdat het zo zonnig was. Inmiddels hebben we een hoop lol met zonnenbrand factor 50 (ja zelfs ik gebruik maar verbrand gelukkig niet) en als we echt niet als van die witte Engelse rond willen lopen (factor 50 trekt niet in en laat een witte laag achter) gebruiken we factor 30. Deze doet het prima.

De dagen dat het weer supergoed is, is het makkelijk om iets te gaan doen. Alles in Sydney is namelijk buiten dus met regen hebben we al een groter probleem. Ben naar Bondi Beach geweest, een van de bekendste stranden hier, altijd druk en wel een aparte ligging. Verder ook naar Bronte Beach, Coogee Beach en naar Manly Beach. Dit was even voor de mensen die hier al zijn geweest. Manly was mijn favoriet en samen met Elodie (uit Frankrijk, met haar trek ik nu al 2 weken op en ze gaat komende week) zijn we teruggewandelt vanuit Manly Beach. Was ongeveer 10 km naar de rand van Sydney en dan nog 16km naar Sydney centrum waarvan we een klein stukje met de taxi hebben gedaan toen we er genoeg van hadden. Probeer hier een beetje in beweging te blijven aangezien ik in Zuid Amerika altijd heel veel wandelde. Met Elodie lukt dat makkelijk en we wandelen dan ook vaak heen en weer naar het centrum.

Natuurlijk heb ik ook al de toeristische dingen gezien zoals het Opera House, de Botanische Tuinen, de Harbour Bridge en ga zo door. Ik heb daar weinig over te vertellen omdat het gewoon kijken is geweest tijdens een wandeling.

Toen het slecht weer was ben ik met Laura uit Canada naar het Aquarium geweest, weet alleen niet of ik dat in mijn vorige verhaaltje al had geschreven. Op zich te vergelijken met Sea Life maar dan kleiner. Ook echt vet grote haaien en superroggen. Zo groot had ik ze nog nooit gezien! En natuurlijk moesten we in het koraal op zoek naar Nemo en zijn vriendjes. Ook zag ik een beest, even de naam kwijt, wat lijkt op Ovide (van Ovide en zijn vriendjes, kennen jullie vast nog wel) Maar ben even de naam kwijt dus, nog nooit eerder gezien!

Van de week was het ook weer een dag heel slecht weer en ben ik samen met Ryan uit Canada (ja het stikt hier van de Canadezen en Fransen) naar de Imax geweest. Dit is een mega grote bioscoop waar je 3d films kan kijken. We hadden iets gezien met onderwaterwereld, duurde ook maar 50 minuten. Achteraf was de volgende film (een kinderfilm) veel leuker geweest. Misschien voor volgende keer, maar ik ben in de Imax geweest die ze dus blijkbaar overal ter wereld hebben! Toen ik Ryan vertelde over onze 4d films in sommige attractieparken, had hij daar nog nooit van gehoord. Soms snap ik niets van de wereld, over het algemeen ligt Nederland ver achter en met van die stomme dingen zoals 4d liggen we weer voor!

Verder bij slecht weer hangen we de hele dag in het hostel rond. Mijn hostel is echt supergezellig en ik raad het iedereen aan. We hebben zeg maar een verdieping of 5 met steeds een kamer of 4 per verdieping, niet echt groot. In de kelder hebben we een woonkamer met mega tv en gratis internet. Ook vind je hier de keuken. De woonkamer is de hele dag (en ja elke dag...) druk. Hebben al zoveel films gezien en zien ook alle films een aantal keer per week. In de nacht na het uitgaan kijken we voornamelijk de Lion King, Enchanted of de Kleine Zeemeermin en overdag de andere films die hier liggen. Soms is het zelfs moeilijk om weg te komen uit de woonkamer omdat het gewoon supergezellig is.

Het stappen gaat ook gewoon door. Elke avond is er een programma en krijgen we weer ergens gratis bier of wodka redbull. Op maandagavond is het Mad Monday waarbij we eerst gaan eten. De overnachtingen hier zijn inclusief een klein gratis diner. Op maandag krijgen we de upgrade en hebben we dus gratis een grotere maaltijd. Daarna beginnen de drinkspelletjes en gaan we op kroegentocht. Algemeen bekend is dat de dinsdag iedereen de hele dag in bed ligt. Ik moet gewoon werken en vind het heerlijk om met de stofzuiger langs alle kamers te lopen! Leedvermaak :D

Ja schoonmaken doe ik ook nog steeds, ben inmiddels al 2 weken bezig volgens mij en besef zelfs weer dat er weekenden bestaan. Het zou een baantje zijn voor 2-3 uur per dag, 5 dagen in de week. Ik weet niet of ik iets niet goed doe, maar in 1,5 uur ben ik elke dag klaar. De manager (Harold, Singapore) controleert zo nu en dan en zegt toch dat het er goed uit zit dus vind het wel prima. Voor weinig werken kan ik gewoon gratis slapen, dat hou ik nog wel even vol hoor!

Even denken of ik verder nog iets bijzonders heb... Het voelt hier echt alsof ik in een groot studentenhuis zit. Er gebeurt ongelofelijk veel en we hebben al vaak gelachen over het feit dat we onze eigen big brother of zo kunnen maken, gewoon wat cameras ophangen! Het is heel gezellig en veel mensen zitten hier dus voor langere tijd, al nemen de laatste dagen ook wel wat mensen afscheid. Wel jammer soms!

Sorry, heb heel weinig bijzonders te vertellen. Misschien willen jullie nog iets weten van Sydney? Let me know!

Volgende keer misschien een beter verhaal, maar ik heb in ieder geval geschreven ;-)

Succes daar in Nederland en hou me op de hoogte!

  • 01 November 2008 - 17:02

    Joyce:

    Hee meis..

    Ach, we zijn weer op de hoogte van je bevindingen daar!!! Waar blijven de foto's??

    Ik weet niet of je ze nog kent.. Marjolein Burgers (MTRO), zat volgens mij het laatste jaar bij ons.. Zij is op dit moment ook in Sydney, samen met haar vriend.. 5 maanden!! bakkertjeburgers.waarbenjij.nu.. Misschien leuk om elkaar eens op te zoeken, mocht je daar behoefte aan hebben?? :S

    Ik heb verder ook weinig nieuws.. We horen elkaar weer! ;)

    Liefs xx

  • 01 November 2008 - 17:05

    Joyce:

    2e keer.. :(
    Heb net nog ff voor je gecheckt, ze zijn inmiddels al voorbij Sydney..., anyway.. Kijk maar wat je d'r mee doet!!!

    Bye bye.. xx

  • 01 November 2008 - 19:00

    Sammy:

    Volgens mij heb je een vogelbekdier gezien!

    De groeten uit Mexico.

  • 07 November 2008 - 17:29

    Henke:

    Hooi Barbara!
    Eindelijk heb ik je site weer even kunnen lezen! :) Er zijn hier steeds problemen met het internet... Gaaf dat je nu weer in Sydney bent. Kun je alle indrukken nog bijhouden? Je bent inmiddels op zoveel plaatsen geweest. In Ghana gaat alles goed. Volgende week lekker een weekje reizen met m'n ouders. Ik zal ze de groeten doen :D Jij ook weer veel plezier en bedankt voor al je berichtjes op m'n site. Erg leuk :D
    Liefs, Henke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 58622

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: