Still in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Still in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Still in Sydney!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

09 November 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal,

Ik hoor inmiddels veel dat ik niet zoveel verhaaltjes meer schrijf. Klopt als een bus! Ik zit inmiddels al ruim 4 weken in Sydney en op een gegeven moment gebeurt er dan ook niet meer zoveel bijzonders he. Als ik straks weer begin te reizen dan komen de verhalen vanzelf weer.

Na 4 weken Sydney ben ik inderdaad een beetje verveeld. We hebben een leuke groep mensen in het hostel verzameld die er allemaal ook al een paar weken zitten. De leukste zijn inmiddels vertrokken naar huis of verder op reis. De rest is hier nu nog en over 2 weken vertrekken we eigenlijk allemaal. Mooi dat ik dus niet veel langer blijf. Woensdagavond komt Moniek hier aan en zal ik haar van het vliegveld halen. De woensdag erop zullen we met onze reis beginnen door Australie! In totaal nog 1,5 week Sydney dus. Dat lijkt me wel goed vol te houden.

Wat doen we momenteel een beetje gedurende de dagen? Laatste tijd spelen we vooral veel frisbee in de middag of avond. Een van de jongens uit het hostel heeft een frisbee met lichtje dus is het ook leuk om dit snachts te doen. Wat een spierpijn heb ik steeds de dagen erna, maar het is heerlijk om lekker over het gras te rennen en dus buiten te zijn.

Heb inmiddels ook een campervan gekocht, een Toyota Hiace met 5-stoelen en een 2persoonsbed achterin. Het is een knalrode en uit het jaar 1989. Het heeft even geduurd voor ik iets vond wat ik wel interessant vond. Een jongen uit het hostel is met me mee geweest om te kijken of het iets was (tenminste nog iemand met verstand!) en ben op zijn geluiden afgegaan en heb hem gekocht. Vrijdag opgehaald, betaald en toen moest ik er dus alleen mee door Sydney rijden. Wat een ellende! Grote stad, drukte op de weg en ik ken de stad alleen van wandelen dus heb geen flauw idee waar je als auto wel of niet mag rijden! Uiteindelijk heb ik het overleefd en nu slaapt de wagen in een parkeergarage. Mooi dealtje afgesloten daar om er 2 weken dag en nacht te kunnen staan en ook nog in en uit te mogen rijden.

Komende week moet ik hem nog even over laten schrijven van naam (heb de wagen via een soort marktplaats hier gekocht) en een keuring laten ondergaan. Ben benieuwd of hij wel in orde is maar we zullen zien. Er zit hier in het hostel ook een man die heel graag zijn graffiti op spuit. Nu hebben al een aantal mensen die een van hebben gekocht door hem een leuke painting op de wagen laten zetten en wie weet doe ik dat ook nog wel bij deze! Hij is zo saai en lelijk rood en daar kan best wel iets moois van gemaakt worden! Maargoed volgende keer met fotos etc! Moeten ook nog even inventaris etc kopen en langzaamaan wordt dit dan het huis voor de komende maanden!

Verder ehmm.. Weer gewerkt natuurlijk, dagen vliegen voorbij en steeds als ik in een uur klaar ben bedenk ik me dat ik dat uur dus eigenlijk 27 dollar heb verdient (1 nacht slapen is momenteel 27 dollar) Dat is een makkelijk baantje, blijf ik bij! Mocht je ooit naar Australie gaan probeer in het hostel een baantje voor een paar uur per dag te krijgen!

Zijn nog een dagje naar Coogee Beach geweest, een middagje gaan winkelen met Penelope en Ryan omdat ze nette kleren nodig hadden, een middagje rondgelopen in Darling Harbour en ijsjes gegeten en wat dagen in de Botanical Gardens gezeten. Gewoon omdat daar een mooi uitzicht is op het Opera House, de Harbour Bridge en al het gebeuren op het water rondom de tuinen. Lekker zitten kletsen met wie er ook mee ging. Het grootste probleem is voor de meesten nog steeds om het hostel te verlaten dus wanneer we ook maar buiten zijn is het al goed!

Fotos heb ik eigenlijk nog bijna niet, tot nu degene die ik heb zijn allemaal van de nachten uitgaan en staan op mijn facebook. Zodra mijn normale Sydney fotos ook af zijn zal ik jullie de link doorgeven.

Verder zoals ik zeg, weer heel weinig bijzonders, maar ik beloof jullie dat straks de veel-mee-makende-verhaaltjes weer komen! Sydney is nou eenmaal niet een echte wereldstad waar heel veel gebeurt.. Zelfs in Cusco maakte ik meer mee in dezelfde tijd dat ik daar zat en verveelde me geen minuut! Zal nu een paar dagen rustig aan doen en straks in de avonturen storten met Moniek!

Succes daar weer allemaal en tot mails!

Beso!

  • 09 November 2008 - 11:20

    Moniek:

    Joehoe!! Nog paar daagjes en dan beginnen onze avontuurtjes!! :)

  • 10 November 2008 - 19:13

    Miepke,:

    heee barbara,
    grappig om te lezen zeg, dat sydney nu al zoo normaal voor je is!!!
    wel vet als je Van dik gepimpt wordt, ben benieuwd naar die fotos hahah..
    nou chica,
    heel veel plezier met je (jullie) avonturen, kijk al weer uit naar de verhalen hier op wbj

    adios
    x Elles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 58562

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: