Van Byron Bay naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Van Byron Bay naar Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Van Byron Bay naar Brisbane

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

05 December 2008 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Tijd vliegt. Sinterklaas voor jullie vanavond? Hoop dat hij Brisbane ook kan vinden! In ieder geval heeft Moniek een zak pepernoten meegenomen dus die gaan we vanavond lekker oppeuzelen! Cadeautjes zijn we helemaal vergeten maar dat komt nog wel! Inmiddels vandaag ook weer sneeuw hoor ik.. Echt winter dus!

Laatste keer dat ik schreef zaten we nog in Byron Bay, een surfersplaatsje met heel veel tieners. We waren net in de ochtend weggestuurd en zouden een camping gaan zoeken. Hier is niets van gekomen want dit kost natuurlijk geld en dat is iets wat we niet hebben! We zijn gewoon weer op een rest area naast de snelweg gaan staan. In de avond ontmoeten we een Duitse lifter die al de hele wereld rond aan het liften was en nog geen vlucht gehad had, alleen maar zeilboten en vrachtwagens. Ook kwam er een zwerver bijzitten die met zijn verhalen ons helemaal bang had gemaakt! Hij wist alles over de omgeving te vertellen en we hebben zo een hele leuke avond gehad!

Volgende dag alweer slecht weer, hele dag nonstop regen waardoor we weer ergens een winkelcentrum in moesten duiken. Australie is niet gemaakt op slecht weer, terwijl we tot nu toe meer regen als zon hebben gehad. Gelukkig is het niet koud verder, maar dat is het dan ook wel. We hebben de lifter meegenomen en weer ergens op een pompstation afgezet.

We zijn een nacht in Lismore geweest om te overnachten en vandaar uit naar Nimbin gereden. Een hippie-village. Allemaal hippies hier, iedereen aan de wiet, toch wel grappig om eens te zien. Hele leuke omgeving daar. We bezochten de Tourist Information en waren heel benieuwd wat voor hippie hier zou werken, maar het was een vrij normale jongen die ons de kaarsenfabriek adviseerde om te bezoeken. Ze maakten in deze fabriek echt supermooie verschillende kaarsen, uiteraard eentje meegenomen. Ook bezochten we het hippie-museum, wat een zooi! We hoorden al een paar keer dat het mogelijk was om spacecake te kopen en Moniek en ik waren wel nieuwsgierig dus wij bij iedereen vragen waar we het konden krijgen. Helaas was het blonde vrouwtje (mocht je er komen, de vrouw met lang blond haar verkoopt de beste cake volgens het hele dorp) uitverkocht en ze wees ons door voor koekjes. Wij deze gekocht en savonds proberen. De koekjes waren zo ongelofelijk vies, blehh! Na 1,5 uur gebeurde er nog niets en besloten we maar naar bed te gaan. 's Nachts werd ik wakker en was helemaal duizelig en het leek wel alsof de auto op zijn kop stond. Moniek was ook wakker geworden en maakte het zelfde mee en zag ook overal kleurtjes enzo. Wel apart maar jammer dat we eigenlijk sliepen en gauw onze ogen weer dicht deden. Nimbin was in ieder geval de moeite waard!

In Murwillumbah hebben we nog overnacht waarbij we de volgende ochtend een vette kikker tussen de achterklep hadden zitten. Oja en meer wildlife, we hadden ook nog een avond een vet grote wandelende tak over ons fornuisje! Zo maak je nog eens iets mee!

We zijn nog een wandeling gaan maken in Springbrook National Park waarbij we een 'Natural Bridge' zagen, een soort waterval die een hele brug veroorzaakt heeft in stenen. De wandeling was maarliefst 1 km lang, Moniek is niet de beste wandelaarster, dus dit was lang genoeg ;-)

Inmiddels zijn we in Queensland waar we 1 uur tijdsverschil hebben met voorheen, heel vreemd want als je op de tijdzonekaart kijkt, komt deze lijn helemaal niet voor! We hebben nog een paar nachten in Coolangatte gezeten. Een heerlijk dorpje vanwaar we verschillende dagtrips deden naar plekjes in de buurt. We zijn hier nog een avond of 2 wat gaan drinken en hebben eindelijk locals ontmoet uit Brisbane. Kunnen we altijd nog een keer ontmoeten. Omdat we al een paar dagen niet ver reden waren alle telefoons leeg en konden we ze bij deze locals thuis opladen. Verder hadden we in Coolangatta een parkeerplaats aan zee en een toiletgebouw met douche voor de deur, evenals de normale douches op het strand. Heerlijk dat koude water!

Nog een middagje in Surfers Paradise rondgelopen, maar dit was veel te vol met alle skoolies, jongeren van 17-18 jaar die net hun eindexamens hebben gehad en dus klaar zijn met school. Een soort Salou van Australie dus. We hebben hier een beetje rondgelopen en zijn gauw weer vertrokken. De volgende dag nog naar een themepark geweest waar we vette achtbanen verwachten, helaas waren deze ver te zoeken en vonden we The Mummy Live nog het engste. Een soort levend spookhuis maar dan in mummy stijl. Wat een gegil!

Nog een nacht langs de snelweg geslapen en nu zitten we in een hostel in Brisbane. Het hostel valt vies tegen vergeleken met ons hostel in Sydney. Iedereen is hier met zichzelf bezig en weinigen staan open voor nieuwe contacten. Ook is het een groot hostel en zijn er hele strenge regels. Dingen die we niet gewend zijn. Het weer is wel vrij goed, heel warm gedurende de dag en vaak aan het eind van de dag flinke onweer, bliksem en regen. Toch al wel wat gezien vandaag en gister en ook wat oude hostelgenootjes uit Sydney teruggezien. Een ervan, over wie ik wel eens heb verteld, Elodie uit Parijs, gaat na Brisbane met ons verder in de auto op pad.

Oja en wat ik nog even moet vertellen, gisteren was hier in het stadion tegenover het hostel een heel groot concert van Andre Rieu! Hij is zo vreselijk populair hier, dat snap je toch niet?! ;-)

Verder momenteel weinig nieuws vanuit hier. Ik merk dat ik weer achter loop met mailen, jullie krijgen een mailtje terug maar het kan even duren! Sorry alvast!

Boekwerk is weer lang genoeg voor vandaag. Laat maar horen als jullie weer nieuws hebben!

Besos desde Brisbane!

• 05 December 2008 - 09:18

Ronald Voeten:

Andre Rieu, was dat voor of na de space koekjes ;)

• 06 December 2008 - 20:31

Joyce:

leuke verhaaltjes!!!
    Sinterklaas nog langs geweest?? ;)

Goede reis!

• 08 December 2008 - 12:51

Floortje:

Hahaha die koekjes, wat een verhaal.
    Blijkbaar niet goed gevallen..
    Maar echt eng man grote sprinkhanen enzo!
    Zie je ook wel eens apen enzo in het wild?
    Fijne reis verder en fijne kerstdagen toegewenst!

xx