Van Brisbane, via Fraser Island naar Bundaberg. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Van Brisbane, via Fraser Island naar Bundaberg. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Van Brisbane, via Fraser Island naar Bundaberg.

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

28 December 2008 | Australië, Townsville

Hoi allemaal!

Hoe is Sinterklaas geweest thuis? Alles weer klaar voor de Kerstdagen? Sorry, het is hier uiteraard weer te druk geweest om iets van me te laten horen.

Omdat ik veel te ver achterloop en niet alles in 1 verhaaltje wil tikken komen er vandaag meerdere mailtjes binnen! Maar... inclusief foto's! Het was hard werken maar toch gelukt.

Laatste keer zaten we nog in Brisbane. Beetje zitten lamballen daar. Er was een lagoon (Street Beach) waar we behoorlijk uurtjes hebben doorgebracht. Dit was een gecreeerde waterplas in het centrum. Heerlijk dus als je geen zee in de buurt hebt. Hebben iedereen weer gezien die we vanuit Sydney in het hostel wilden zien, Tom en Jack uit Engeland en Nicolas en Romain uit Frankrijk. Daarnaast hebben we Penelope (de Canadese) de auto uit gezet omdat het echt niet klikte en zijn we verder gegaan met Elodie, het Franse meisje wat ik dus ook uit Sydney ken. Maar dit heb ik vast al geschreven. Onze bus bestaat nu dus uit Moniek, Elodie en ik en dan rijden we nog met een andere bus door met daarin Romain en Nicolas. Heerlijk zo elkaar achtervolgen.

We hebben een weekje in Sydney gezeten. De laatste dag zijn we naar de Australian Zoo geweest, ook wel bekend vanwege Steve Irwin. Je zag hier alle kangoeroe's, krokodillen, koala's, olifanten etc. Echt een heel mooi park, het eerste park waar we eens geen spijt van hebben. Wel begint het heel commercieel te worden dus over een paar jaar ziet het er denk ik alweer heel anders uit en komt er zelfs een bungalowpark bij. Mooie shows, veel duidelijke uitleg en veel aandacht aan de beesten werd hier besteed.

Verder ehm... de route vervolgt naar het noorden, alle plekjes heb ik niet zo bij de hand maar ik ga het gewoon proberen te beschrijven. Na de zoo hebben Romain en Nicolas zich met hun van bij ons gevoegd en nu zijn we dus met 2 wagens op pad elke dag. Weten nog niet tot wanneer we samen reizen maar het is super gezellig! Beetje andere avondinvullingen en andere aanspraak. Gewoon fun dus met deze jongens.

We zijn op pad gegaan naar Noosa, leuk dorpje maar voor mensen met veel geld. Hier hebben we een wandeling door het National Park gemaakt. Een nacht of 3 gestaan zo uit mijn hoofd. De laatste nacht kregen we een waarschuwing dat we niet mochten overnachten op de parkeerplaats. Leuke politieagent en gelukkig geen boete dus.

Over een boete gesproken... Ik ben voor de eerste keer in mijn leven geflitst! Nog nooit een boete gehad en hier eindelijk eentje! 15 km te hard en totaal 81 dollar, zeg 40 euro. Viel me reuze mee, Moniek en ik hebben hem gedeeld en de volgende is voor mij!

Na Noosa zijn we doorgereden naar Hervey Bay vanwaar uit we naar Fraser Island zijn gegaan. Het grootste zandeiland ter wereld volgens zeggen. Hier hebben we een paar dagen rondgekrost in een 4x4 in een groep van 9 personen in totaal (wij met 5 en dan nog 4 Nederlanders... Ze zitten ook overal!) Hoogtepunten voor mij op het eiland waren toch wel Indian Head vanwaar je prachtig in de zee kon kijken en daar haaien, roggen en grote schildpadden zag zwemmen. Daarnaast was er ook nog een hele mooie creek met cristal helder water waar je lekker in de stroming kon gaan liggen. Heel verkoelend voor korte tijd helaas. Zo hebben we zat gedaan op Fraser Island, heerlijk gekampeerd, dingo's (wilde honden) gezien en veel zand gegeten. Na een paar dagen waren we dat zand dan dus ook echt wel beu. Het was wel een mooi zandeiland om zo te zien.

Na Fraser Island zijn we de volgende dag met zijn vijven weer doorgereden naar Bundaberg. Bundaberg staat bekend om zijn rum en de rumfabriek. Het plaatsje zag er vrij dood uit maar we zouden Mike en Adam gaan opzoeken die we ook nog uit Sydney kennen uit het hostel. Hier een avond mee gedronken in hun hostel (Cellblock... wat een naam) en de 2e avond zijn ze bij ons op de parkeerplaats gekomen. In Bundaberg hebben we verder rustig aan gedaan, in de speeltuin gespeeld die op onze parkeerlpaats was, de stad bekeken en dus uiteindelijk de rumfabriek waar we een rondleiding kregen en een proeverij. Weer eens iets anders als een bier- of wijnproeverij en ook wel vrij interessant al snapten we er de helft niet van!

Dit is dus het eerste verhaaltje en hieronder komen bijbehorende foto's, de eerste behoren nog tot het vorige verhaaltje:

Port Macquarie tot Brisbane: http://www.facebook.com/album.php?aid=65982&l=f8011&id=627585912
Brisbane: http://www.facebook.com/album.php?aid=65997&l=17ed5&id=627585912
Fraser Island: http://www.facebook.com/album.php?aid=68887&l=c38ca&id=627585912
Australian Zoo en Noosa: http://www.facebook.com/album.php?aid=69136&l=dac3f&id=627585912
Bundaberg:

Tot het volgende verhaaltje zometeen!

Liefs,
Barbara