Kerst op een andere manier en pech met de wagen! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Kerst op een andere manier en pech met de wagen! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Kerst op een andere manier en pech met de wagen!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

28 December 2008 | Australië, Townsville

Hey allemaal,

Hier het laatste verhaaltje en dan ben ik weer helemaal bij!

Na de Withsundays was het natuurlijk kerstavond. En wat doen we dan? Goede vraag! Hier hebben we in ieder geval gebruik gemaakt van de gratis maaltijd die we na de excursie kregen, pasta. Helaas was dat niet genoeg waardoor we door gingen naar Mac Donalds om de rest van de maag op te vullen. 's Avonds zijn we heerlijk op stap geweest en hebben we een leuke avond gehad met veel live-muziek. Zo vreemd dat iedereen die je tegenkomt 'Merry Christmas' zegt. Dat gebeurt thuis helemaal niet.

En toen was het Kerst, heerlijk zo een waarvan je niet door hebt dat het kerst is. Geen verplichtingen en gewoon lekker doen waar je zin in hebt. In de ochtend lekker liggen lamballen in het gras waar we de auto geparkeerd hadden. Ons ontbijt bestond uit gewoon bruin brood met chocoladepasta of jam.

Na een tijdje zijn we naar de lagoon gelopen, zijn we daar neergeploft en weer in slaap gevallen tussen het zwemmen door. Tussen de middag pizza gehaald voor de verandering. Veel meer hebben we gewoon niet gedaan. 's Avonds zouden we met 5 uit eten gaan maar vreemd genoeg is hier alles gesloten met Kerst. Daar ging onze maaltijd! Hmm.. toen maar naar een super dure supermarkt gelopen om pasta saus te gaan halen. Konden we tenminste nog pasta eten! 's Avonds lekker goon zitten drinken (van die goedkope wijn die hier altijd gedronken wordt onder de backpackers) en op tijd naar bed gegaan, we waren bekaf.

Leuk zo'n kerst!

Nou goed, de dag erna zou onze laatste zijn met Romain en Nicolas en we wilden toch nog even een soort kerstmaaltijd hebben. Met zijn allen naar de supermarkt gereden en daar kangoeroe gekocht! Moesten het toch een keer eten. Op de parking hebben ze ook altijd bbq's dus hier onze skippy opgelegd en bereid met gebakken aardappeltjes en salade. Heerlijke maaltijd en dat maakte alles weer bijzonder! Kangoeroe smaakt prima alleen is een sausje misschien volgende keer een goede toevoeging. Na de bbq zouden we eigenlijk allemaal vertrekken naar het volgende plaatsje. Wij zouden doorrijden naar Cairns en de jongens zouden terug rijden naar Brisbane. Na wat gekletst zouden wij nog een nachtje hier blijven. We wilden immers s avonds nog uit eten bij de Mexicaan, dat wilden de jongens ook wel dus die bleven tot het eten en daarna zouden ze gaan. Toch wel heel jammer want we baalden allemaal dat we gingen splitsen, afscheid nemen wilden we echt niet!

Na het eten kwamen ze met een verrassing (net toen wij dachten dat ze zouden gaan) Ze bleven nog een nachtje! Echt superleuk natuurlijk en na de Mexicaan er dus ook nog een hele leuke avond van gemaakt met Goono (Heb je dat al geprobeert Sammy, uno als drankspelletje? Hier hebben we het populair onder onszelf gemaakt!)

Volgende dag werden we wakker gemaakt door de ranger en mochten we hier toch echt niet meer slapen. Misschien waren ze nu iets strenger ivm de zaterdagmarkt. We stonden hier namelijk al een nacht of 3! Nou goed op zoek naar een plekje om verder te slapen maar overal was 'no camping'. Uiteindelijk op de parkeerplaats van de haven gestaan, maar het was echt belachelijk warm! Veel te vroeg wakker en het afscheid naderde dan toch ook echt. Nog naar een rest area gereden met wat meer schaduw zodat we konden ontbijten en toen wilden we aanrijden. Nog geen afscheid genomen omdat iedereen naar de supermarkt moest maar daarna kwam het er van. Heel raar en heel moeilijk. Onbeschrijfelijk hoe leuke tijd we wel niet samen hebben gehad, maar de fotos zeggen steeds vast genoeg van afgelopen weken!

wij reden verder naar Townsville, een dorpje waar echt weinig te beleven valt en echt dood eruit zag. We besloten na een korte wandeling dan ook door te rijden naar ee National Park ten noorden van Townsville. Echter zijn we niet ver gekomen, de wagen stopte er mee. Midden voor een druk kruispunt moesten we gaan duwen. Bij toeval stopte er net road assistance achter ons en die hielp duwen en naar de auto kijken. De pomp zou teveel benzine toevoeren waardoor hij steeds stil viel. Hij zou hem gemaakt hebben maar net nadat we hem bedankten en wegzwaaiden viel hij weer uit. Zelfde probleem. Als we maar gas bleven geven zou het goed zijn dus doorgereden naar de benzinepomp. Hier maar op de road assistance zitten wachten (lekker binnen in de airco) Helaas kon deze ons niet helpen en moeten we wachten tot maandag in de hoop dat er dan een garage open is. In verband met de feestdagen/zomervakantie en een soort bouwvak is er heel veel gesloten dus moeten we echt geluk hebben. Nu zitten we weer terug in het centrum van Townsville, vast tot we verder kunnen rijden. Gelukkig wel hele waterparken, zee en alles bij de hand maar maandag moeten we echt in Cairns zijn! Even afwachten of het helemaal goed gaat komen dus en anders maar eens kijken hoe lang die onzin gaat duren! Maargoed we zijn nog maar 350 km verwijdert van Cairns, onze eindbestemming met de bus. Daarna gaat ie in de verkoop! Dus wie nog een van wil kopen! Rijd als een trein alleen nu even niet, maar na de garage weer als vanouds!

Dit waren al mijn avonturen van de afgelopen 3 weken! Fotos bij dit verhaal volgen volgende keer. Hoop dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad, dan wel niet wit maar dat wit komt vast komende dagen nog als ik al die verhalen zo hoor. Verder nog iets bijzonders gebeurt?

Tot volgende keer, waarschijnlijk mijn laatste verhaaltje dan van 2008 een jaar vol reizen!

Besos,
Barbara

• 28 December 2008 - 09:15

Richard:

Haha, zo ik ben weer helemaal bij!

Fijne jaarwisseling alvast, dat is bij jou een uur of 10 eerder dan hier!

Groetjes Richard

• 28 December 2008 - 20:11

Henke:

Ha Barbara!

Toch bijzonder lijkt me... Kerst vieren in een warm land met een andere cultuur! Dat heb ik gemist in Ghana...
    Ik ben nu weer aan het wennen in Nederland en dat valt nog best een beetje tegen... Nogmaals bedankt voor alle berichtjes op mijn site! Super leuk! Voor nu wens ik je een spetterende nieuwjaarswisseling toe en alle goeds voor 2009!!!

Liefs, Henke

• 30 December 2008 - 10:04

Pieternel:

Hoi Barbara,

Wat een enerverend jaar was 2008 voor jou, een jaar met reiservaringen die niemand je meer afneemt. Geweldig dat je daar je tijd voor neemt. Ik heb niet alle verslagen gelezen, maar wat ik gelezen heb is prachtig. Je hebt veel gezien en beleefd.
    Hier gaat alles goed, nog steeds een beetje in winterslaap. We starten eind januari 2009 weer een beetje op te starten met ons nieuwe seizoen.
    Ik wil je namens Dineke en Francien een hele gezellige jaarwisseling en een heel mooi, boeiend en inspirerend 2009 toewensen.
    Hartelijke groet,

Pieternel
    P.S. Wanneer kom je eigenlijk weer terug?

• 30 December 2008 - 12:10

Madelon:

Terwijl we wel mailen en smsen staan hier eigenlijk nog vrij weinig berichtjes van mij! Dussss, tijd voor een berichtjuhh!:D
    Heb je je wagentje al aan de praat gekregen intussen? Je foto's van Whitsunday Island waren supermooi. Het staat nu zeker op mijn route door Aussie! En Townsville dan dus niet;). Mijn route wijzigt dus nog steeds, hihi.
    Nou, tot sms!!
    xxx