Met de auto in stukken toch Oud&Nieuw in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Met de auto in stukken toch Oud&Nieuw in Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Met de auto in stukken toch Oud&Nieuw in Cairns!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

01 Januari 2009 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!

Allereerst de beste wensen voor 2009!! Zijn er nog goede voornemens gepland? En zijn jullie daar ook al aan begonnen? Hier zaten de mensen om 00.15 uur al gelijk in de Mac dus ik geloof niet dat dat een goed voornemen van men is geweest! Ik heb verder niets, gewoon genieten en er net zon mooi en leuk jaar van maken als 2008!

Laatste keer stonden we vast in Townsville met de wagen. We hebben ons die dagen erna nog heerlijk vermaakt aan het strand en in de lagoon. Zag er toch allemaal wat mooier uit als dat we in eerste instantie dachten. Hebben ons dan ook heerlijk relaxed vermaakt en we konden toch niets anders doen als wachten tot de maandag als de garages weer open waren.

Goed, op maandag extra vroeg aangereden zodat de garage mooi op tijd zou kunnen kijken naar onze wagen. Met een zwarte rookwolk achter ons aan konden we maximaal 20 rijden in de stad. Wat een ellende! Na ongeveer 1 km viel de wagen midden op het kruispunt uit en kwam hij niet meer op gang. Uiteindelijk hebben we een garage gebelt waar we terecht konden alleen moesten we zelf een sleepwagen bellen. Goed, 3 uur zitten wachten op een sleepwagen die ons naar de garage kon brengen! Arme rode bus op de gele sleepwagen! Gelukkig was het wel warm maar niet superzonnig waardoor het het allemaal wat makkelijker maakte. Gewoon lekker een boekje zitten lezen tot de wagen kwam.

In de garage werden we gelukkig vrij snel geholpen na de lunchpauze. Wij gingen ook lunchen in een local pub midden op het indrustrieterrein, wat een zatte mensen al midden op de dag, en de maaltijd was ook al niet je van het. Nou goed, na de lunch kon die man in de garage al vrij snel vertellen dat er iets mis was met de colloborateur. Hij kon alleen voor een tijdelijke oplossing zorgen en wist niet of we hiermee in Cairns aan zouden komen. We hadden namelijk voor diezelfde avond het hostel geboekt en wilden echt op tijd zijn (en anders sowieso voor oud en nieuw) Na de tijdelijke oplossing nog een proefritje met de man gemaakt en toen voelde alles goed genoeg om door te rijden. We sprongen een gat in de lucht!

Helaas vielen we na 100 km gereden te hebben weer stil. Hoop gestress en ellende, weer een garage gezocht maar die konden ons de eerste dagen niet helpen. Toen we de auto weer aan de praat kregen toch maar gaan rijden, eerst gauw getankt en naar de toilet geweest want stoppen ging niet meer! Elke keer als we rustig moesten rijden of voor een stoplicht stonden viel die wagen uit. Nog meer gestress (en het was al zo warm!)

In de resterende 250 km zijn we nog een keer of 5 uitgevallen. Moniek en Elodie moesten dan de wagen duwen (soms met mensen die netjes uitstapten) en ik moest proberen gas te blijven geven daarna. Als ie eenmaal liep dan bleef hij ook wel lopen, maar het duurde gewoon een tijd voor hij weer aan de praat kwam. 1 keer stond de politie verderop te controleren en kwam daarna een kijkje bij ons nemen. Wij uitleggen hoe dat het werkte (afkoelen en daarna weer proberen te starten) en uiteindelijk moest ik ook nog een blaastest doen! Kon er ook nog wel bij!

Nou goed, toen het donker was, veel regende en er geen dorpjes meer aankwamen, kwamen we toch eindelijk in Cairns aan tegen een uur of 21.00 uur s avonds. We hadden het gered! In het hostel wisten ze natuurlijk van onze komst, we zitten in Calypso Backpackers, echt een heel leuk hostel!

Volgende ochtend moesten we natuurlijk met die wagen aan de gang. De eerste mensen (met wie ik al weken contact had) zouden al komen kijken om de bus te kopen. Helaas wilden deze hem dus niet omdat hij kapot was (hadden al gezegd dat we hem zouden maken maar ivm feestdagen duurt het gewoon wat langer) Nou goed, bus was schoon en opgeruimd. In de middag maar een hoop garages gebeld en nu kan hij maandag eindelijk naar de Toyota. Laat er maar eens naar kijken, we moeten hem toch verkopen!

Verder dus gister oud en nieuw gehad. Je merkt er hier heel weinig van. De dag ervoor hadden we een tour voor oud en nieuw geboekt, een soort kroegentocht waarbij je begon met een barbecue (uiteindelijk een worstje met veel salade) en daarna ging je nog naar een stuk of 4 pubs. Je kreeg korting met een polsbandje en uiteindelijk sloot je met 600 man af om 00.00 uur in een lounge bar. Hier kon echter maar 200 man op het dakterras staan en wij zijn buiten op het strand gaan staan. Prachtig dat vuurwerk! Echt zo mooi, voorgeprogrammeerd op 3 vloten! Daarna hebben we de hele nacht voorgezet in de verschillende pubs/clubs. Tegen een uur of 4 waren we echt kapot en zijn terug naar het hostel gelopen (waren dan ook al vanaf 18.00 uur bezig!)

Vandaag is het 1 januari en heb ik, zoals gewoonlijk op deze dag, de hele dag in bed gelegen!

Vraag me niets over mijn plannen voor komende weken! Heb tot de 11e dit hostel nu geboekt, dan gaat Moniek weer naar huis. Tot die tijd hopen we dat de bus gemaakt en verkocht is en kan ik gaan nadenken over wat ik verder nog wil gaan zien in Australie. Op de planning vanuit Cairns staat nog een paardrijtocht in Cape Tribulation en een snorkeltocht in het Great Barrier Reef. Verder vullen we onze dagen vast wel op, daar ben ik niet bang voor!

Verder is er niets bijzonders gebeurt en heb ik ook nog geen fotos op internet gezet. Denk dat jullie nog genoeg voer hebben voor wat laatste dagen kerstvakantie en wat rustigere dagen op het werk!

Tot snel weer en denk eraan... Goede voornemens moeten wel gebeuren!

Chau,
Barbara

• 01 Januari 2009 - 20:41

Linda:

JIJ OOK EEN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!

• 01 Januari 2009 - 22:50

Madelon:

Jij ook de allerbeste wensen voor 2009! Mogen de Australische campergoden je goed gezind zijn dit jaar;)
    xxx

• 02 Januari 2009 - 11:34

Henke:

Hoi Barbara! Wat een verhaal. En zo zijn dus alle auto's en trotro's in Ghana ;) haha, nou ja, bijna alle... Verder wens ik je een heel goed, gezond, mooi en spetterend nieuwjaar toe!!! Lieve groetjes, Henke

• 02 Januari 2009 - 20:25

Joyce:

Gelukkig nieuwjaar!! :)

Ik krijg geen melding meer, dat je berichtjes hebt geplaatst, dus vandaar op je laatste verhalen geen reactie meer! :(

Ben weer redelijk bijgelezen, tering wat een lappen tekst!!!

meissie, maak er nog wat van!

Liefs x

• 02 Januari 2009 - 22:53

Nathalie:

De beste wensen voor 2009!!
    Wat een pech met die auto. Wat erg, ik ga ook met een auto rondtrekken. Ik zit ernstig te twijfelen of ik neit beter met het openbaar vervoer kan gaan... hahaha
    Maar het zijn wel dingen die je voor altijd naverteld.

Veel plezier nog in Cairns!!

X Nathalie

• 03 Januari 2009 - 11:32

Floortje:

Gelukkig nieuwjaar nog, desondanks al die pech dingetjes!

xx

• 04 Januari 2009 - 16:29