Verkocht en gelijk vlucht genomen naar Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Verkocht en gelijk vlucht genomen naar Melbourne! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Verkocht en gelijk vlucht genomen naar Melbourne!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

16 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal!

Ohh ik kan er nog steeds niet over uit, eindelijk is de wagen verkocht! Gaf de moed al bijna op, van al die dagen regen op rij werd ik zo Hollands depressief dat ik die wagen nog het liefst gratis weg deed. Maar... aan het eind van de woensdag werd ik gebeld door 4 Deense jongens. Ze waren gelijk enthousiast en wilden zelf geen proefrit maken omdat ze nog nooit links hadden gereden. Prima, ik heb netjes voor ze gereden (ik weet toch wel hoe dat deze rijd!) En VERKOCHT! 's Avonds kreeg ik een heel pak met geld afgelevert en schreven we de auto op papier over. Eindelijk, ik kon weg!

Gelijk een vlucht naar Melbourne geboekt, maakte me niet uit hoe laat of hoe duur, wilde gewoon weg. Planning was al een beetje om op 2 januari te gaan dus was superblij toen ik de 15e mocht vliegen! Nu zit ik dus in Melbourne, daar zal ik zo op verder gaan. Eerst nog even wat ik tussendoor nog allemaal in Cairns heb gedaan.

Moniek is op de 11e naar Nederland gevlogen, haar vakantie zat erop. Ik heb toen nog 2 of 3 (ben het al bijna weer kwijt) in de volle regen gezeten. We bleken een rand van Cycloon Charlotte langs ons te hebben. Enorm veel regen, bruggen ingestort en rivieren overstroomd. Ook het zwembad in het hostel was overstroomd en later was de schade in de supermarkt ook niet echt zuinig zag ik. Heel veel schade is er door deze heftige regenval. Iedereen zat binnen in het hostel op de bank te balen want het was gewoon te slecht om ook maar 3 stappen buiten te zetten. Enorm veel boeken zijn er uitgewisseld en uitgelezen! De humeuren van iedereen waren ook echt vreselijk maar we hebben het overleefd!

Op maandagavond kwamen Nick en Owen (beide uit Alaska) terug van hun duikcursus. Voor ze gingen duiken ging ik ook al een paar dagen veel met hen om. Ze hadden verwacht dat ze wel weer een lachje zouden zien toen ze mij zagen. Maar helaas... Al die regen en die stomme wagen die maar niet verkocht werd... We zouden deze avond op stap gaan maar eerst gingen ze nog met hun duikgroep uit eten. Later zouden ze me bellen dat ik naar het centrum kon komen. En inderdaad, werd netjes gebeld en gelukkig kon ik bij wat Engelsen in de taxi springen richting de stad. Wat een pokkeweer nog steeds (non stop is hier ook echt non-stop!!) Op mijn blote voeten door de regen over straat gerend om bij ons afspreekpunt te komen (flipflops in de hand want regen en flipflops gaat niet zo goed samen!) De duikgroep nam de al heel snel goed op en uiteindelijk zijn we super op stap geweest. Eigenlijk de eerste keer hier in Cairns. Heb me heerlijk vermaakt en een superleuke avond gehad met team Alaska en hun duikgroep!

Volgende dag uiteraard heerlijk zitten kateren, maar... het was gewoon weer super weer! Alsof er niets aan de hand was geweest afgelopen dagen gingen we weer aan het zwembad liggen. 's Middags met team Alaska naar de lagoon geweest en daar lekker liggen bakken. De voorspellingen voor de rest van de week waren weer slecht omdat er nog een extra rand voorbij zou komen van de cycloon. Genieten dus van elke straaltje zon! Lekker liggen relaxen dus daar alvorens we s avonds met zijn allen uit eten zouden gaan.

's Avonds met team Alaska, een Engelse en een New Yorker uit eten gegaan. Eindelijk weer eens een normaal restaurant, mes EN vork en gewoon aan een tafel eten. Pf moest weer even oefenen hoor! Als backpackers werden we ook ergens helemaal achterin gezet zodat we niet zouden opvallen voor anderen. Konden we daar mooi rotzooi schoppen... Helaas voor de mensen daar, we hebben ons keurig gedragen en genoten van de Braziliaanse Barbecue die we hebben besteld! Superlekker.

Na het smullen naar de lagoon gegaan met zijn allen en de volle maan zitten bekijken. Prachtig zo aan zee (links), lagoon (rechts) en dan de volle maan recht voor je. Zitten kletsen en afscheid genomen, iedereen zou morgen alle kanten op reizen. Met team Alaska liep ik terug naar het hostel, deden nog een biertje en toen slapen. Ik sliep inmiddels weer in de van omdat ik dat hostel echt niet meer wilde betalen. Mocht gewoon gratis gebruik maken van alle faciliteiten, wel lekker!

Volgende ochtend om 8 uur uit mijn bed gebrand in die wagen, even mail bijgewerkt en de prijs voor de auto verandert. Daarna jammergenoeg afscheid genomen van team Alaska. Soms is het afscheid wel lastig omdat je in een paar dagen echt supergoede vrienden kan worden! Van sommige mensen weet je echter wel dat je die nog een keer gaat zien, zo ook bij Nick en Owen! Rest van de dag een beetje met Hidde zitten kletsen (een Nederlander) en Ben (London) bij het zwembad. Weer mooi weer natuurlijk ;-)

En dan s avonds kwam het verlossende telefoontje en verkocht ik dus nog later de wagen. De vlucht geboekt voor de volgende dag en zelfs het personeel in het hostel was superblij voor me!

Nu in Melbourne gaat het opstarten beetje lastiger als gedacht allemaal. De Australian Open begint dit weekend waardoor de hele stad op zijn kop staat en alle hostels vol zitten. Toen ik dus aankwam op het vliegveld heb ik eerst 10 hostels moeten bellen voor ik werkelijk in 1 terecht kon. Eindelijk eentje gevonden en daar de tram heen gepakt. Heerlijk hostel, voelde me gelijk thuis daar. Echt weer zo'n familiair hostel en gelijk werd je aan iedereen voorgesteld. Het was alleen maar voor 1 nacht. Hele leuke avond gehad met een vrij grote groep, balen dat ik hier dus weer al weg moet vandaag. Kan wel zondagnacht weer terug komen.

Net goed gezocht en rondgebeld voor nog hostels voor komende nachten en eindelijk vond ik er eentje., Moet zo weer de tram terugpakken en denk dat ik zondag toch wel weer naar dit hostel ga. Nog even nadenken dus. Verder op de planning staat het opzoeken van wat mensen die in het hostel in Sydney zaten. Moet dat nog even organiseren zo tussendoor (allemaal even bellen) en wat tours boeken. Wil hier tot dinsdag blijven en dan richting de Outback gaan. Kan natuurlijk allemaal nog wijzigen.

Moet al wel zeggen, vergeet al mijn plannen die ik gezegd heb. Nu ik weg ben uit Cairns kan ik eindelijk gaan nadenken over hoe ik het werkelijk wil! Denk maar nog niet na waar ik uit kan hangen want denk dat alles vreselijk gewijzigd is!

Ik ga ermee stoppen, het verhaal is weer lang genoeg. Ik ga me wat tours in mijn hoofd laten kletsen!

Groetjes aan allemaal!

Barbara

P.s. Voor de bellers en smsers: Tijdsverschil is weer gewijzigd, terug naar 10 uur tijdsverschil ipv 9!

  • 16 Januari 2009 - 11:23

    Linda:

    Heey Barbara,

    Gefeliciteerd dat de auto eindelijk verkocht is :-)!
    Kun je weer verder met je rondreis :)...

    Om je even op de hoogte te houden van de gebeurtenissen hier...met afstuderen gaat het goed...hebben maandag onze sriptie ingeleverd. En verder deze week alleen maar goed nieuws gekregen...heb mijn zenuwslopende tentamen en presentatie Duits gehaald whooeei :) ben echt superrr blij, dus nu op naar de eindverdediging van de scriptie volgende week vrijdag!

    Spreek je snel weer!

    x Lin

  • 17 Januari 2009 - 08:58

    Moniek:

    Yeahh we hebben de bus verkocht!! :) Ben egt blij voor je dat je nu eindelijk in Melbourne zit.. ook wel beetje jaloers hoor! ;) Tis fijn om thuis te zijn, maar twas ook heel fijn om daar te zijn! Heb je Ryan al gezien? En ga je Nicolas en Romain nog zien?

    Ik heb hier dus iedereen inmiddels verrast.. was egt super grappig om die gezichten te zien! Marjolijn moest huilen van de schrik, Amy begon te gillen van de schrik en de rest was gewoon sprakeloos! Haha!

    Nou barbie.. stuur me anders van de week maar ff mailtje! Veel plezier in melbourne en doe de groetjes aan Ryan!

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 58493

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: