Ik vermaak me prima in Melbourne! (lang verhaal!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Ik vermaak me prima in Melbourne! (lang verhaal!) - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Ik vermaak me prima in Melbourne! (lang verhaal!)

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

22 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Hoi allemaal,

Alles goed in het verre noorden? Is het alweer een beetje aan het dooien? De wintersporten in volle gang? Misschien ook al voorbereidingen op carnaval? Hier maak ik weinig mee van dit alles, sterker nog... helemaal niets!

Ik zal vandaag eens mijn dagboek (Ja ik schrijf nog steeds! Ben al 203 dagen onderweg!) per dag samenvatten. Zo kun je eens zien wat ik op een gemiddelde dag ongeveer uitvreet! Kan alleen niet beloven dat dit een kort blog wordt deze keer! Beloning is wel dat ik nog wat fotos heb van vorige keer (Great Barrier Reef en Cairns) en misschien tegen het eind van dit schrijven ook wel van Melbourne!

**************************************************************************************
Vrijdag 16-01-2009, Dag 197
Deze dag heb ik al gedeeltelijk beschreven en valt dus ook gedeeltelijk onder mijn laatste blog. Nadat ik deze geschreven heb ben ik op zoek gegaan naar trips die door de outback naar Darwin gaan. Ik wil zo graag de outback eens gaan bekijken en de achtergronden die je in 'Australia' kunt zien. Met een hoop gepuzzel heb ik een eigen pakket in elkaar gezet waarbij ik min of meer dwars door het midden ga van Melbourne naar Darwin. Deze trip zal me ongeveer 3,5 - 4 weken gaan kosten en zal gedeeltelijk met een groep zijn en gedeeltelijk zelf. Veel kamperen, veel avontuur en gewoon gezellig dus hoop ik. Vertrek zal plaatsvinden op vrijdag 23 januari waarbij ik ga beginnen met de Great Ocean Road. Nadat ik deze tour heb gedaan heb ik voor mezelf de belangrijkste punten in Australie bezocht. Eigenlijk wilde ik ook nog Broome aandoen maar de weg van Darwin naar Broome is 6 maanden per jaar gesloten vanwege het regenseizoen en alleen maar zandwegen. Beetje jammer. Broome zelf bezoeken is niet het belangrijkste, misschien wel de omgeving erheen. Toch heb ik begrepen dat deze wel overeenkomt met de omgevingen die ik tijdens mijn trip later ga zien. We laten het dus zoals het is.

Na het boeken van deze trip ben ik naar het hostel gegaan wat ik uiteindelijk gevonden had, hier kon ik 2 nachten blijven en dan was het weer vol. Ben dus gelijk verhuisd naar King St. Backpackers in het centrum van Melbourne. Ook mijn boeking doorgegeven in Coffee Palace (St. Kilda) waar ik dus wil verblijven van zondag tot en met vrijdag. Dit was geen probleem en zou geregeld worden.

Wat door het centrum gaan lopen. Wat een mooie stad zeg. Oud en nieuw door elkaar en zelfs de nieuwbouw is heel mooi! Heel veel architectonische creativiteit in gebruikt en geen gebouw is hetzelfde. Spreekt mij wel aan. Wel een drukte omdat je van links en rechts trams hebt die aan komen rijden, veel autoverkeer en veel mensen wandelen over straat. Toch kan ik me hier waarschijnlijk goed vermaken.

's Middags heb ik met Jane afgesproken, zij komt uit Engeland en ken ik nog uit mijn hostel in Sydney. We wisten dat we elkaar hier weer aan zouden treffen dus lekker een biertje mee gedronken en door de stad gesjokt. Was een graad of 25 denk ik maar mijn vingers vroren er al bijna af. Gauw terug dus naar het hostel en een dikke trui aan! Het is toch niet normaal, alles onder de 30 graden is koud!

's Avonds ben ik met Hernie (Argentinie), Victoria (Schotland), Jane en Ryan (Canada) nog wat gaan drinken. Soort van reunie want ik ken iedereen nog uit het Sydney hostel! Hartstikke leuk en veel bij te kletsen.

**************************************************************************************
Zaterdag 17-01-2009, Dag 198
Vandaag ben ik een bezoekje gaan brengen aan het Melbourne Park. Hier vinden van 19 januari tot en met 2 februari de Australian Open plaats, de Grand Slam van Oceanie en Pacific. Normaal ben ik helemaal niet zo into tennis maar Melbourne is echt een sportstad en je wordt gewoon gek gemaakt met de sport die op dat moment plaatsvind. Nu dus tennis. Overal grote schermen, hele stad volgeboekt en prijzen 3x zo hoog als normaal dus. Per ongeluk in beland want had er echt niet aan gedacht om de evenementen te bekijken!

Maargoed nu ik er toch in de buurt was kon ik net zo goed het evenemententerrein bekijken. Tot de 19e kon je hier gratis gaan kijken en de sporters zien oefenen voor hun grote toernooi. Vond het wel apart om zo overal een kijkje te nemen. Natuurlijk kan ik geen tennisser herkennen dus ik kan best alle grote namen voorbij gelopen zijn!

De hele ochtend op het terrein rondgewandelt en oefenwedstrijden gekeken. In de middag ging ik samen met Jane naar Ryan toe. Ryan heeft een appartement in Melbourne en is gewoon aan het werk (door de week) Jane is op reis en is op dit moment ergens heen vertrokken om te gaan fruitplukken met Hernie en Victoria. We gingen ouderwets een potje frisbee doen (net zoals in Sydney) met de huisgenoot van Ryan, James (een echte Australier sinds hij uit Italie weg is ;-) ) Heerlijk gefrisbeed en daarna lekker wat in zijn tuin gedronken terwijl James voor ons echte pasta maakte! 's Avonds zijn we met zijn allen naar een hele hippe Irish pub gegaan. Als we vooraf geweten hadden dat deze zo trendy was (nog niemand was er ooit geweest maar we hadden er veel over gehoord) dan hadden we echt wel wat anders aan gedaan om ons iets minder 'backpacker' te voelen! Nou goed, toch een leuke avond gemaakt met ons eigen 'groepje' en ons van niemand iets aangetrokken!

**************************************************************************************
Zondag 18-01-2009, Dag 199
Backpack weer ingepakt, tram genomen terug naar St. Kilda waar ik in Coffee Palace zou slapen de komende nachten. Grappig om iedereen zo rond 10 uur s morgens (uitchecktijd) door de stad te zien trekken op zoek naar nieuw onderdak.

In de middag had ik met Paul afgesproken. Paul komt uit Engeland en ken ik ook uit het hostel in Sydney (leuk om iedereen zo weer terug te zien!) Het was vandaag bloedheet en we gingen lekker iets drinken aan de Yarra rivier met prachtig uitzicht over de rivier en de skyline van Melbourne. Lekker bij zitten kletsen. Hij is een van de velen die de afgelopen 2 maanden, die ik op pad bed geweest, niets heeft uitgevoegd en alleen maar stil heeft gezeten in Sydney in het hostel! Nu wordt het toch tijd voor hem om na te denken over of reizen of een baan zoeken!

Nog een stuk langs de Yarra gewandelt en werd ik ineens vrijwilliger in een straatact. Een man die op een 4 meter hoge paal stond te balanceren moest ik fakkels toegooien. Wat was ik blij dat deze nog niet in de fik stonden want ik miste de eerste al! Ach wel gelachen!

's Avonds maar eens een avondje op tijd naar bed!

**************************************************************************************
Maandag 19-01-2009, Dag 200!
Vandaag maar eens boodschappen gedaan, soms moet dat ook gebeuren he! In de middag een General Admission Ticket gehaald voor de Australian open. Dat is een soort dagpas voor de tennis waarbij je alle banen kan bekijken met uitzondering het grote Rod Laver stadion en het Hisense stadion. Ik zou morgen een kijkje met Paul gaan nemen bij de tennis dus. Ook een vlucht geboekt van Darwin naar Sydney op vrijdag de 13e. Dan heb ik mijn rondje zo goed als rond hier in het verre zuiden! Wil natuurlijk nog niet zeggen dat ik naar huis kom he ;-)

In de middag ben ik een flinke wandeling gaan maken. Er rijd hier namelijk een gratis shuttle bus waarbij je op alle belangrijke punten uit kunt stappen. Helaas miste ik telkens de bus en besloot ik zelf gewoon wat punten te gaan wandelen. Kwam uit bij hele mooie parken (waarom hebben wij toch niet al dat groen in de steden thuis? Als ze hier hele parken kunnen aanleggen waarom wij dan niet?), uitzichtpunten, aparte gebouwen en ga zo maar door. Heb echt genoten van deze wandeling door de stad. Uiteindelijk kwam ik uit bij de Royal Botanical Gardens en deze waren echt prachtig. De beste die ik tot zover gezien heb in Australie! Alleen in Sydney is het uitzicht mooier (op de Harbour Bridge en het Opera House) maar dit was echt zo mooi, goed bijgehouden en een leuke vijver in het midden. Hier lekker in de schaduw gelegen want het is vandaag weliswaar 37 graden en heb ik dus de warmst dag van de week uitgezocht om deze wandeling te maken! Later zullen de fotos wel meer beeld geven van wat ik allemaal tijdens mijn wandeling tegenkwam!

Nog even bij Paul alle muziek opgehaald die ik wilde hebben, helaas kon dit niet op mijn ipod dus heb ik een leuk geheugenkaartje vol met muziek uit onze Australie tijd! In de avond ben ik weer naar Ryan gegaan om gezellig met zijn huisgenoten tennis te kijken en bij te kletsen! Soms heb je gewoon zoveel bij te kletsen van alles wat je hebt meegemaakt in de 2 maanden tijd. Wel heel leuk!

**************************************************************************************
Dinsdag 20-01-2009, Dag 201
Vandaag zou ik dus naar de Australian Open gaan. Al supervroeg opgestaan en in het centrum afgesproken met Paul en zijn kamergenoten James (Engeland) en Abby (Engeland) om samen naar het Melbourne Park te lopen vanaf Federation Square. Nu dacht ik gister dus al dat dat de warmste dag van de week zou zijn maar vandaag was nog veel erger! 41 graden was de planning en denk achteraf dat ik wel 5 liter water op heb vandaag! Dat is een ding wat super goed geregeld is in Australie. Overal heb je van die fonteintjes waar je gratis water uit kan drinken en bij de Australian Open had je zelfs echte kranen om flesjes te hervullen. Scheelt een hoop geld dus. Als ze echt slim waren geweest hadden ze iedereen het 1e flesje laten kopen en de rest bij laten vullen. Nu hadden we onze eigen fles dus al bij!

Voor de tennissers onder ons, de volgende wedstrijden heb ik live gezien: Murray-Pavel, Gajdosova-Razzono en Guccione-Devilder. Verder de hele dag daar rondgelopen en oefenwedstrijdjes nog extra gezien. 's Avonds zijn we eerst nog even teruggegaan naar het hostel, een douche konden we goed gebruiken en ook een stevige maaltijd. Om 20.30 uur ongeveer waren we weer terug in het Melbourne Park waar we vanaf een grasveld op supergrote schermen de volgende wedstrijden nog hebben gevolgd: Stosur-Zakopalova en Nadal-Rochus.

Wat een dag zeg! Het voelde alsof ik zelf de hele wedstrijden gespeeld had! Toch superleuk om het eens in het echt te zien en eens echt bij zo'n groot evenement aanwezig te zijn.
**************************************************************************************


Woensdag 21-01-2009, Dag 202
Vandaag bijna de hele ochtend van de bank naar het internet gelopen en terug. Zou voor vrijdag het geld van Moniek (haar deel van de van) overmaken maar dat kostte allemaal nogal wat moeite. Niet verwacht. Ik moest veel te veel gegevens hebben die ik helemaal niet had, maar gelukkig smste Moniek zelfs midden in de nacht vrij vlug terug. Uiteindelijk is het dus overgezet en ben ik weer net zo arm als voorheen!



Vrij koud vandaag, graad of 27 dus weer naar het hostel gelopen om warmere kleren aan te doen. Gaat straks nog wat worden zeg, hoop dat het wel langzaamaan een beetje gaat wennen.



In de middag eigenlijk niet zoveel uitgevoerd. Wat door het centrum gelopen, een boekwinkeltje bezocht om mijn boeken weer in te ruilen, nog een keer bij de bank geweest om te vragen waar eigenlijk mijn pinpas bleef (deze is nu gecancelled en wordt naar Sydney gestuurd)



In de avond wat met mijn kamergenootjes gekletst en op tijd naar bed gegaan, was ook niet zo verkeerd!


**************************************************************************************
Donderdag 22-01-2009, Dag 203
Vandaag een beetje de 'afronddag' voor de dingen die ik nog miste. Mijn backpack voor de zoveelste keer opnieuw ingepakt, het zou en moest allemaal in mijn backpack passen en niets geen extra losse tassen ernaast. Dat heeft gewoon geen zin. Maar als het goed is is het nu gelukt en kan alles mooi weer mee op reis! Weer gebruik gemaakt van ons gratis pannenkoekenontbijt in het hostel en daarna op pad gegaan met Samira, een meisje uit Duitsland wat vanaf september in Nederland gaat studeren.



We zouden het centrum gaan bekijken en een kijkje nemen in de suburb Fitzroy. Fitzroy stelde niet zoveel voor en al gauw waren we dus weer terug in het centrum. Hier weer wat rondgelopen tot we er echt genoeg van hadden en de tram terug naar onze suburb St. Kilda genomen. Even boodschappen gedaan bij de supermarkt en toen terug naar het hostel. Vandaag wilde ik eigenlijk gebruik maken van het strand. Het was zo ontzettend warm maar het waait ook zo vreselijk hard! Wil niet echt gezandstraalt worden dus geen strand.



Nog wel even een kijkje genomen in Chapel Street weer in een andere suburb waarvan ik de naam even niet weet. Dit was echt een straat waarbij je je een beetje in een ander land waande. Alles zag er een stuk ouder uit en veel tweedehands winkeltjes enzo. Hier even rondgelopen en nu zit ik dus in het internetcafe.



Vanavond heb ik niet echt veel plannen. Er is elke donderdagavond een 'nightmarket' in St. Kilda dus misschien dat ik die nog even ga bezoeken en verder doe ik nog een drankje met Ryan als laatste avond Melbourne.
**************************************************************************************

Sorry, ik zei al dat dit een behoorlijke lap tekst kon worden! En dan is dit nog maar een kleine samenvatting van mijn dagboek! Op naar volgende week!

Zoals je ziet: Ik vermaak me prima in Melbourne!

Hierbij nog de foto's!

Great Barrier Reef:
http://www.facebook.com/album.php?aid=71708&l=26321&id=627585912

Cairns:
http://www.facebook.com/album.php?aid=71704&l=a3785&id=627585912


Vlucht van Cairns naar Melbourne:

http://www.facebook.com/album.php?aid=74743&l=805aa&id=627585912



Australian Open en oefenwedstrijden:

http://www.facebook.com/album.php?aid=74742&l=9c6a7&id=627585912



Melbourne:

http://www.facebook.com/album.php?aid=74575&l=ad018&id=627585912


Besos,
Barbara


  • 22 Januari 2009 - 06:34

    Henke:

    Hey Barbara!

    Ik ben de dag vandaag begonnen met het lezen van jouw verhaal! Beter kan niet toch ;)? Leuk dat we een kijke mochten nemen in je dagboek!!! Goed, ik moet aan het werk...

    Veel hartelijke groetjes, Henke

  • 22 Januari 2009 - 06:55

    Debralee:

    Wàt ziet mijn oog daar?? Poffertjes??? Da's toch geweldig, hahaha!!! Leuke foto's van het tennissen en zo te lezen nog betaalbaar ook om er bij te zijn. :-D

  • 23 Januari 2009 - 16:43

    Moniek:

    Ahhh jaloers!! Melbourne ziet er egt VET uit! Lees wel dat je nog altijd un leuke tijd hebt daar! Thnx nog voor het snelle storten.. heb me centjes binnen en dus inmiddels ook alweer uitgegeven aan un autotje! :) Nou nog veel plezier en doe Ryan, Jane en Paul de groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 58493

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: