Foto's laatste avond Sydney en Bali! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Foto's laatste avond Sydney en Bali! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Foto's laatste avond Sydney en Bali!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

26 Februari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi hoi,

Aangekomen in Kuala Lumpur, Malaysia, ben ik nu het toch zo superhard regent, maar eens op zoek gegaan naar een internetcafe en natuurlijk gevonden!

Gisteravond dus geland in Kuala Lumpur, zonder tijdsverschil, nog steeds 7 uur vergeleken bij jullie. Op het eerste gezicht vind ik dit al een hele leuke stad ook al is hij weer groot. Heerlijk verwelkomt op het vliegtuig door een mannetje dat heel geinteresseerd door mijn paspoort bladerde en jaloers was op mijn Paaseiland stempels! Daarna vergat ik mijn declaratiebriefje in te leveren (of je verboden goederen binnensmokkeld of zo) en vroeg ik bij het bestellen van een busticket naar het centrum wat ik ermee moest doen. Inplakken zeiden ze! Mooi, ze hebben hier nog humor ook op het vliegveld.

De shuttlebus naar het centrum was supergeregeld en ik zou voor het al vooraf geboekte (tip van die Engelse jongen waar ik in Bali mee omging) hostel afgezet worden. Mooi! Uurtje in de bus met wel 50 graden (geen idee hoe warm maar voor 19.00 uur superwarm) en veel regen naar het centrum van KL gebracht. Hostel was supermooi (net als die shuttlebus)en hier vermaak ik me dan ook wel 2 nachtjes of misschien meer. Ben nog niet helemaal uit mijn planning! ;-)

Vandaag voel ik me al weer stukken beter (denk gewoon verkeerd gegeten afgelopen week), hebben de muggen me weer gevonden en beginnen mijn ogen te herstellen. Ben al naar de 'Petronas Twin Towers Skybridge' geweest (gratis!) op de 41e verdieping met mooi uitzicht over de stad (en niet eens bang!) Deze 'Petronas Twin Towers' zijn de hoogste twintowers ter wereld met 425 meter geloof ik. Verder nog wat rondgelopen door de stad en nog een bezoekje gebracht aan het 'regenwoud' in de stad 'Bukit Nanas Forest Reserve'. Waar ik nog meer geprikt werd door muggen.

Ook ben ik aangekomen in KLCC (Kuala Lumpur City Centre) een enorme shopping mall, daar kan ik nog steeds niet overuit, en ze hebben werkelijk alles en alle merken! Dure merken bedoel ik dan! En alle elektronica die wij in 1 zaak proppen, hebben daar allemaal hun eigen zaak! Echt prachtig, denk dat ik over een paar jaar als ik geld heb nog eens terugkom om alleen maar even te winkelen hier... Kon nu alleen maar vol verbazing rondlopen in een gedeelte van de 40 hectare grote shopping mall!

Nu staat er de hele middag fixe regen op de planning en kan ik mooi even internetten aangezien deze wandeling vanochtend al vrij veel was voor mijn conditie momenteel. Moet ook veel rijst gekookt in cocosnootmelk gaan eten, daar kom je van aan! Dus morgens maar eens aan beginnen!

Verder lopen hier de meest rare nationaliteiten rond en met raar bedoel ik niet vreemd maar nationaliteiten die je niet overal ziet: Oezbekistan, Rusland, Finland etc. Heb een kamergenoot uit Moskou en ze heeft me al uitgenodigd om langs te komen als ik de Transiberieexpress ga doen en daarnaast heb ik nog een kamergenoot uit Zweden, ook een leuke bestemming ;-) Vanavond eens kijken wat ik nog bij elkaar kan kletsen :D

Maargoed, ik wilde dus eigenlijk alleen maar zeggen dat ik de fotos af heb. Hierbij de links. Ook nog een link uit Sydney, mijn laatste avond, dus je weet wel wat je daarop ziet. De rest zijn gewoon nette culturele fotos :D

Laatste nacht Sydney, Mad Monday:
http://www.facebook.com/album.php?aid=81397&id=627585912&l=b84e8

Bali:
http://www.facebook.com/album.php?aid=81398&id=627585912&l=d82d3

En alvast de fotos van vandaag in Kuala Lumpur, deze krijg je volgende keer weer maar dan heb je vast een idee:
http://www.facebook.com/album.php?aid=81402&id=627585912&l=59ea4

Volgens mij was het dit weer, ben ik niets vergeten. Ojawel misschien vast een aankondiging. Ik ga nu dus straks reizen voor Malaysie en daarbij komt vanaf 1 maart Lisa (uit Deventer en ken ik van de Great Ocean Road trip in Australia) me gezelschap houden. Ze vliegt vanuit Perth over naa Kuala Lumpur en (ik zal wel leuk genoeg zijn om mee te reizen ;-) ) daarna gaan we een paar weken samen op pad door Azie. Ze heeft haar vlucht al weer terug geboekt ook dus we gaan gewoon een leuke trip maken in deze paar weken! Vanaf zondag dus weer een vast reismaatje met wie ik nieuwe avonturen ga beleven! Lisa zien jullie terug op de fotos van de Great Ocean Road en kunnen jullie herkennen als een heel blond meisje ;-)

De groetjes weer allemaal en tot het volgende berichtje met misschien iets meer inhoud en weer fotos hoop ik!

Liefs,
Barbara

  • 26 Februari 2009 - 09:44

    F.loortje:

    Echt vet die baby aapje en die olifant door het water!
    Ik ben echt zo jaloers niet normaal!
    Zulke gave foto's en verhalen!
    Ooit moet ik toch ook een klein tochtje maken alleen doe ik dat dan niet alleen, zou ik niet durven hoor :P!

    Fijne reis en tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 58493

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: