Kangoeroeland: Laatste berichtje uit Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Kangoeroeland: Laatste berichtje uit Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Kangoeroeland: Laatste berichtje uit Sydney!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

16 November 2008 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Alles goed daar in Nederland? Sinterklaas komt toch vandaag aan? Is het al echt winter aan het worden?

En hier ben ik dan met eindelijk het laatste berichtje vanuit Sydney! Het is zover, afgelopen woensdag is Moniek dan aangekomen. Wat was ik zenuwachtig, hadden elkaar al zo lang niet meer gezien! Had haar met de trein in de avond opgehaald en wist gewoon niet waar ik moest beginnen met mijn verhalen. Was echt supergezellig natuurlijk weer. Gelukkig heeft ze ook een bed op mijn kamer tegen een mooi prijsje (lig eigenlijk op een van de duurdere kamers met maar 4 bedden)

Aankomende woensdag checken we eindelijk uit uit het hostel en gaan we dan ook echt rijden! Heb er superzin in en ben echt nog niet voorbereid op waar de eerste stop gaat zijn. Plan is om met de feestdagen in de buurt van Cairns te zijn om daar lekker oud en nieuw te vieren met de mensen die ik eerder in het hostel heb leren kennen. We hebben hier dus ongeveer 6 weken voor.

Wat heb ik afgelopen week allemaal gedaan? Op zich best veel nog eigenlijk. Ik ben de auto gaan overschrijven dus nu heb ik een allereerste auto op mijn naam! Ben nog een dagje met Penelope (Canada), Jane (England) en Moniek naar Bondi Junction geweest. Hier heb je een aantal hele grote shoppingmalls en daar moesten we toch weer even rondgekeken hebben. Ben nog een dagje met Ryan (Canada) en Michael (Zweden) gaan winkelen in het gewone centrum omdat ze nieuwe 'kerstkleren' nodig hadden.

Gisteren hebben we sightseeing gedaan door Sydney. Alle dingen kun je op zich in 1 dag zien en dat hebben we dus gedaan. Voor de mensen die Sydney dus kennen: Wandeling gemaakt naar de Peddington Market (een zaterdagmarkt met allemaal toeristen dingen), daarna de bus gepakt om een stukje het centrum in te komen, vervolgens gelopen naar Darling Harbour en Chinatown. Daaran doorgelopen naar de Rocks Market (een gezellig toeristenmarkt ook), Harbour Bridge en het Opera House en uiteindelijk via de Botanical Gardens en de Marina teruggelopen naar het hostel. Was een behoorlijke wandeling en hebben er dan ook de hele dag op ons gemak over gedaan. Maar Sydney is gezien!

Ehmm vandaag ben ik met Ryan en Moniek naar de dierentuin geweest. Met de ferry gingen we hier naar toe. In het begin viel het echt vies tegen, we zagen alleen maar muizen en verschillende vogelsoorten, hier kwamen we niet voor. Daarna zagen we gelukkig de beesten die we wel wilden zien zoals Skippy's in alle soorten en maten, dingo's, koala's, we misten de Tasmaanse duivel en het vogelbekdier (nog bedankt Sammy, je had gelijk!), maar we zagen gelukkig nog veel meer! Je had ook een soort kabelbaansafari, waarbij je dus alles zag gedurende de rit naar boven. Al bij al een leuke vermoeiende dag.

Zit nog even te bedenken wat ik verder nog gedaan heb van de week... Nog een avond uit eten gegaan voor de 10 dollar steak (1 dollar is 0,45 eurocent momenteel) wat natuurlijk geen geld is. Vandaag is het weer 'Hawai-dag' bij de Domino's dus hebben we net weer een pizza gehaald voor 4 dollar! Ze moeten het in Nederland echt veranderen, als het hier kan kan het thuis ook!

Heb al wel een hoop fotos gemaakt, ben er nog steeds mee bezig om ze online te plaatsen maar het gaat iets te langzaam, binnenkort dus toch maar eens naar een echt internetcafe om het voor jullie af te ronden en de Sydney fotos door te sturen.

Volgens mij heb ik verder weinig meer te zeggen. Morgen gaan we gewoon eens een middagje na mijn werken naar het centrum, beetje winkelen en rondkijken. Dinsdag nog geen plannen en dan woensdag weg. Plan is om nog even via de Ikea te rijden (ja ook die hebben ze hier!) om nog alle spullen voor in de camper te halen (potten, pannen, borden, slaapspul, opbergboxen etc etc) Daarna kunnen we echt op pad! Mocht je nog plekjes hebben nu waar ik naar Sydney naar toe kan stuur alle tips door! Ben heel benieuwd en hoor het graag!

Ik ga er weer mee stoppen. Veel plezier weer overal!

Besos!


  • 17 November 2008 - 19:21

    Joyce:

    Schiet maar eens op met die foto's! Wacht al veel te lang.. :(
    Veel plzr met het rondreizen, samen met MOniek!!!

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

  • 18 November 2008 - 22:35

    Sammy:

    Als die fotos ooit online geraken, zorg er dan voor dat er ook eentje van dat vogelbekdier tussen zit he.

    Que te vaya bien! Y hasta luego!

  • 19 November 2008 - 09:05

    Bart Spooren:

    Hey!

    Sydney! Wat een stad. Afgelopen zomer ook geweest en wil wel weer etrug. Bondi Beach (zo heet het geloof ik) is op zich best de moeite waard voor een aan uurtje of twee. Ze verkopen er ook nog overheerlijke koffie :)

    Nog heel veel plezier! Geniet er van!

    Groeten, Bart

  • 20 November 2008 - 14:46

    Henke:

    Hooi Barbara!

    Ik ben nog steeds verbaasd over al de mensen die jij ontmoet, uit heeel de wereld! Echt gaaf zeg! Geniet maar weer lekker verder! Doe ik ook ;)

    xx Henke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 58478

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: