Op weg naar de With Sunday Islands. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Op weg naar de With Sunday Islands. - Reisverslag uit Townsville, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Op weg naar de With Sunday Islands.

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

28 December 2008 | Australië, Townsville

Daar is verhaaltje 2 dan:

Via het dorpje 1770, waar we volgens iedereen echt naar toe moesten, reden we na Bundaberg weer met zijn allen door. 1770 was echt vreselijk, niets te doen of te zien dus hier zijn we dan ook niet gebleven maar een stukje terug gereden naar Agnes Water. Hier een aantal uur op het strand gelegen en vervolgens doorgereden naar Rockhampton. De stad die bekend staat om de steak. Uiteraard zijn we deze dan ook gaan eten, een deal voor 2,50 inclusief aardappelpuree. Zo goedkoop hebben we dit dan ook nog niet eerder gehad!

Volgende dag doorgereden naar Mackay. Hier kwamen we vrij laat aan waardoor we lekker aan de lagoon hebbn gelegen. Vele dorpen liggen niet aan zee en sinds 1770 mag je ook niet meer in zee zwemmen vanwege de kwallen en haaien. Nu hebben vele steden een lagoon waar je lekker gratis in kunt zwemmen ter verkoeling. Weer een leuk park gezocht om langs te gaan staan met de van (ja alleen in Brisbane hebben we in een hostel geslapen, alle andere dagen in de van of buiten zoals ik altijd doe) Ook nog even op stap proberen te gaan maar stappen is hier gewoon te anders en dat resulteert altijd op terug naar de van en daar maar drinken. Stappen is hier niet echt feesten maar gewoon drinken en kletsen.

De volgende dag zijn we vertrokken naar Airlie Beach. Dit zou ons vertrekpunt worden voor de 3 daagse excursie naar de Withsunday Islands. Onderweg hebben we onze eerste flinke regenbui sinds Brisbane weer eens gehad, maar dan ook echt een flinke! We moesten zelfs de wagens stoppen om te wachten tot het minder werd. Gelukkig werd het dat en koelde het meteen ook een beetje af. Airlie Beach was een leuk vakantieplaatsje met dus voornamelijk de vertrekken naar de eilanden. We zouden de volgende dag vertrekken maar moesten ons wel de aankomstdag al melden.

Op maandag 22 december vertrokken we halverwege de dag met een catamaran de zee op. Eigenlijk was de bedoeling om de kerstdagen hier door te brengen maar de kerst zat al vol waardoor we nu op de 22e gingen en wat eerder onze kerst zouden vieren. Na wat behoolijke inkopen bij de bottleshop en de uitleg over de excursie gingen we dan eindelijk de boot op. We waren maar met een groepje van 27 personen in plaats van de beloofde 60 maar uiteindelijk waren we blij met dit aantal. Was genoeg voor een paar leuke dagen.

De eerste dag gingen we rechtstreeks naar het eiland South Molle Island waar we 2 nachten zouden overnachten in een dorm. Heerlijk muziekje op de boot, drankjes erbij en varen maar. Op het eiland had je een echt resort waar veel betalende mensen zaten en een gedeelte aan de andere kant waar de excursies uitkwamen. Wij mochten ook gebruik maken van alle faciliteiten van het resort zoals het zwembad en de golfbaan. Dit werd dan dus ook wel gedaan.

Elke avond een kleine barbecue die werd verzorgd en overdag een heerlijk ontbijt en goede sandwichlunch. Na een eerste feestavon moesten we de volgende ochtend weer om 6 uur aan het ontbijt zitten. We zouden vroeg vertrekken voor een tocht van ongeveer 3 uur varen naar Whiteheaven Beach. En dit was echt wit. Een heel mooi fijn zandstrand en helder water. Je moest wel je anti-kwallenpak aan omdat dit dus echt nodig is in de zee. Mooie fotootjes gemaakt en na een uur of 2,5 gingen we weer terug de boot op. We gingen weer terug naar het eiland. Bij aankomst daar ging ik met Elodie en Nicolas nog een wandeling maken naar het uitkijkpunt hoog boven op het eiland. Nicolas lieten we halverwege achter omdat hij in slaap viel, maar wij maakten de tocht af met prachtige uitzichten over zee en de eilanden. 's Avonds moesten we ons allemaal creatief verkleden in vuilniszakken voor een leuke feestavond. Weet niet wat er gebeurde maar iedereen lag al zo vroeg in bed dat er uiteindelijk geen feestje is geweest.

Volgende ochtend weer om 6 uur aan het ontbijt want we gingen snorkelen vandaag! We zitten niet helemaal in het Great Barrier Reef maar wel in een ander reef, daar gingen we vandaag dan ook verder in. Wat een geweldige ervaring! Al die visjes! Snorkel in, duikbril op en kwallenpak aan en zwemmen maar. Alle soorten vissen en koraal, prachtig! Geweldige ervaring en ons eigen kerstcadeau!

Halverwege waren we weer terug in Airlie Beach en zat ons avontuur er weer op.

Bijbehorende foto's:

Withsunday 1: http://www.facebook.com/album.php?aid=69117&l=ca37d&id=627585912
Withsunday 2: http://www.facebook.com/album.php?aid=69125&l=de271&id=627585912

Geniet er weer van, dan maak ik nog 1 extra verhaaltje!

Chau,
Barbara