Cape Tribulation, Great Barrier Reef & meer Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Cape Tribulation, Great Barrier Reef & meer Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation, Great Barrier Reef & meer Cairns

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

11 Januari 2009 | Australië, Cairns

Hoi allemaal!
Hier weer een nieuw berichtje van me in het nieuwe jaar!

Het nieuwe jaar vrij rustig begonnen en eigenlijk nog steeds. Ben nog steeds in hetzelfde hostel in Cairns (Calypso) He nu nog 2 nachten bijgeboekt en als de auto dan nog niet verkocht is maar in de bus gaan slapen, is toch iets goedkoper!

De auto is eindelijk gemaakt na tig keer bij de garage te zijn geweest. De eerste keer toen we bijna bij de garage waren sloegen we natuurlijk weer af en kregen hem niet meer aan de praat. De man van de garage is ons op komen halen en zou later regelen dat de auto gesleept zou worden. Wat een ellende! Bijna 3 volle dagen later was de auto klaar, nou ja alleen de carburateur was vervangen. Voor de uitlaat moesten we naar de uitlaatspecialist. Daar maar gelijk een afspraak gemaakt voor de volgende dag.

De dag erop hebben we de auto weggebracht voor de uitlaat, dit was tegenover een winkelcentrum waardoor we lekker in de tussentijd even konden winkelen. Toen we hem op konden halen genoten we gewoon van het rijden. Wat een stilte en rust. Niet meer uitvallen niets! Ze hebben er gewoon weer een nieuwe uitlaat onder geplaatst. Ruim 1100 dollar zijn we lichter maar hij rijd weer op sloffen! Nu dus een koper zoeken. Al wat mensen op bezoek gehad maar het zou fijn zijn als ze hem dan ook gewoon kopen!

Tussendoor hebben we ons vermaakt, 2 daagjes lekker liggen bakken,onder de flinke bewolking, langs de lagoon. Aan het eind van de dag hadden we toch een mooie kreeftenkleur opgedaan!

Verder zijn we met een huurauto naar Cape Tribulation geweest. De huurauto hadden we op zaterdag al opgehaald en op zondagochtend om 8 uur zouden we gaan paardrijden. Om 4.00 uur opgestaan en een half uur later aangereden. Omdat het in de middag vaak veel te warm is om iets te doen zouden we dus de ochtendrit gaan doen. Een hele mooie autotocht door het 'regenwoud'. Voor hier is het een regenwoud misschien maar het had een gewoon normaal bos kunnen zijn.

De paardrijtocht begon (natuurlijk een groep vol Nederlanders.. het houdt ook nooit op!) en we gingen een uur of 2,5 rijden door de bossen en over het strand. Een stuk hard galopperen en door de creeks heen stappen met het paard! Ik had nogal een paard dat niet helemaal wilde luisteren en kreeg op een gegeven moment een tak om hem er steeds maar mee te slaan! Heerlijk, daarna ging hij zo snel! Leuke tocht, heerlijk om op zon automatisch paard weer een stukje omgeving te zien.

In de middag hebben we nog wat fotos op uitzichtpunten gemaakt en zijn via Port Douglas (een plaatsje voor rijke mensen) teruggereden naar Cairns. Uiteindelijk moesten we de huurauto natuurlijk weer inleveren.

Nog een dagje het Great Barrier Reef opgegaan. Met een speedboat (waar ik natuurlijk alweer zeeziek op werd... hoe het komt.. geen idee. Iemand gaf me aan dat dit is omdat we op het zuidelijk halfrond zitten..) gingen we 1,5 uur varen. Ondertussen kregen we uitleg en spullen voor het snorkelen.

Toen we eenmaal gingen snorkelen was het echt mooi. We zwommen misschien nog wel geen 1,5 meter boven het koraal en je moest echt oppassen dat je er niet tegenaan flipperde. Veel verschillende gekleurde vissen en koraal. Ver beneden je zag je ook echt de duikers voorbij komen. Helaas geen echte Nemo gezien, wel zijn stiefbroertje (oranje met wit en zwart) alleen waren we al superenthousiast van deze vis dus de fotos zijn gemaakt! Daarnaast hebben we ook een hele mooie zeeschildpad gezien en gevolgd.

Uiteindelijk hebben we op 2 verschillende plekken gesnorkeld en ons prima vermaakt met de noodles die zorgden dat we niet zoveel hoefden te watertrappelen met die rare flippers!

Foto's van deze dag volgen later!

Verder ben ik nu aan het wachten tot de bus echt verkocht wordt, daarna zou ik graag weer verder willen reizen naar het zuiden.

Nog wat zeverdingetjes over het weer. Momenteel is het regenseizoen in het noorden van Australie, waar ook wij dus bij behoren. Tot zover viel de regen nog wel mee, elke avond viel het met bakken naar beneden. Nu regent de laatste 2 dagen al non-stop ook overdag. Ellende want wat moet je doen met slecht weer? We zijn gisteren nog wel naar de film Australia geweest waar ook jullie vast al allemaal naar toe zijn geweest! Verder maar gewoon veel lezen en internetten. Warm is het wel, varierent van 34 tot 47 graden overdag. Denk dat de temperatuur snachts niet onder de 30 graden komt. Het is dus niet altijd zo mooi weer in Australie al mogen we sinds Brisbane wel van geluk spreken dat het eigenlijk altijd droog was.

Verder heb ik heel weinig te vertellen momenteel en ben ik gewoon vervelend omdat ik graag Cairns zou verlaten maar vast zit aan de wagen. Moniek is vanochtend vertrokken richting het koude Nederland dus ik moet weer even andere plannen gaan maken! Ik hou jullie op de hoogte als de auto verkocht is en waar ik dan heen ga (heb zelf nog geen flauw idee)

En dan hierbij de foto's van afgelopen tijd (natuurlijk ontbreekt het Great Barrier Reef nog maar kan ook niet alles tegelijk he!)

***Airlie Beach en kerst: http://www.facebook.com/album.php?aid=69135&l=ee8ab&id=627585912

***Airlie Beach naar Cairns: http://www.facebook.com/album.php?aid=71158&l=19652&id=627585912

***Nieuwjaarsavond: http://www.facebook.com/album.php?aid=71702&l=34f5d&id=627585912

***Cape Tribulation en Port Douglas: http://www.facebook.com/album.php?aid=71707&l=3bac4&id=627585912

Succes met de vorst komende week en tot mails!

Barbara

• 11 Januari 2009 - 09:15

Jesse:

Blijkbaar heb je het nog steeds naar je zin ;)

Ik zou daar wel willen zitten hoor ;)
    Ook regent het er pijpenstelen :P
    Die sneeuw hier, dat is écht niets voor mij ;)

Balen... zoveel kosten voor die auto.. terwijl je hem kwijt moet :P

• 11 Januari 2009 - 10:40

Debralee:

Ja wat een ellende he, zo je auto te moeten onderhouden. :-S Ik hoop dat je gauw een goeie koper vindt en dat geld wat je nu voor reparaties hebt moeten gebruiken, aan andere, leukere dingen kan gaan besteden! :-D

Groetjes van Debralee

P.S. De sneeuw die hier nu ligt, is helemaal aangevroren (op sommige plekken wordt gewoon niet gestrooid door de gemeente). Levensgevaarlijk dus te voet/met de fiets/met de auto en ik ben het beu om maar steeds te verzinnen welke kleren mij "vandaag" moeten warmhouden en òf ze wel warm genoeg zijn, hahaha!

• 11 Januari 2009 - 11:00

FJ:

Hai, jammer dat de auto nog niet verkocht is. Maar echt medelijden heb ik niet. Je moet tenslotte voor maar een paar dagen wachten in een land met veel zon, strand, lekker eten, drinken, allemaal anderen die hetzelfde niets doen, een beetje kangaroos kijken,paardrijden, zwemmen, snorkelen en al die andere zaken waar we hier van dromen! Daar moet je toch de planning iets voor kunnen verschuiven. :)
    Veel groeten uit een sneeuwlandschap in Tilburg.

• 12 Januari 2009 - 03:52

Barbara:

Ehmm nog even terugkomen op alle berichtjes hierboven: Het weer is superslecht, 4 dagen non-stop regen en een land wat niet op regen is voorbereid (niets te doen dus) Lees momenteel 1 boek per dag en iedereen verlaat de stad omdat het te nat is en de weersvoorspellingen niet gaan veranderen! Maargoed ik mag niet klagen al heb ik sneeuw liever als deze natte rotzooi!

Daarnaast ben ik ook vergeten te melden dat ik 3 januari al precies 6 maanden onderweg was! Das toch een lange tijd!

Naja ik schrijf volgende week wel weer een verhaaltje!