Bali was heerlijk! Op naar Malaysie! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Bali was heerlijk! Op naar Malaysie! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Bali was heerlijk! Op naar Malaysie!

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

24 Februari 2009 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal!

Beetje lekker aan het carnavallen? Sturen jullie de hoogtepunten per foto aan me door? Kan ik ook nog even genieten!

Hier op Bali alles lekker rustig. Eerste kennismakingen met Azie, al kun je Bali nog niet echt het echte Azie noemen. Een heel toeristisch eiland waarbij ik gelukkig in het laagseizoen zit en bijna geen echte toeristen heb. Eerder Indonesiers die van eiland aan het wisselen zijn. Leuk, een taal die ik niet kan verstaan maar wel een paar woordjes van heb geleerd. Een omgeving die weer heerlijk chaotisch is, scooters die overal heen en weer rijden, hele smalle straatjeas waar al het verkeer zich doorheen probeert te werken, mannen die karren met eten voorttrekken waarbij wij normaal een paard gehad zouden hebben (heel veel jaar geleden) Prachtige natuur, zo groen van de vele regenval (gelukkig viel ook dit mee in de week dat ik er was) vele rijstvelden (nog nooit eerder gezien dus dit geeft voor mij al prachtige beelden) en dan nog alle tempels die te bezoeken zijn! Het geloof op Bali is Hindoeisme en voor de rest van Indonesie is dit Moslim. De tempels zijn prachtig, heel oud, heel veel mos tussen de zwarte stenen en dan nog alle offers die gegeven worden. Ook de stranden zien er mooi uit, weet zeker dat er mooiere stranden zijn want deze zijn een beetje vervuild, maar de golven doen het prima en er zijn zat surfers overal te vinden. Helaas ook heel veel surfshops en, Moniek je weet hoe die zijn, dus is dit ook niet zo goed voor de portemonnee! Ach beetje rondkijken en soms maar iets kopen. Hadden ze die winkels thuis maar!

Je bent hier compleet in een andere wereld en zo voel ik me ook. De juiste beslissing genomen en weer langzaamaan terug naar de 'basic' lifestyle!

Wat heb ik allemaal al gedaan? Lekker rustig aan. Ben in Kuta begonnen. Eigenlijk had ik hier niet naar toe gewild omdat de stad vol zou zitten met toeristen. Gelukkig is hier op dit moment weinig van waar en doet het heel toeristisch aan alleen zijn er vrijwel geen toeristen! Gezellig strand maar zoals ik al zei vrij smerig! Heb hier een half uurtje of zo gelegen en het gevolg was de volgende dag de hele dag rood als een kreeft in bed. Zonnensteek opgelopen dus kon weinig vooruit komen.
Heb een tour gemaakt met een busje rond het eiland. Het mag dan wel zo klein zijn maar het duurt nog ruim 2 uur om naar het midden van het eiland te komen. Heb hier wat tempels gezien, een waterval en de prachtige rijstvelden.
Een andere dag heb ik een wagen met privechauffeur gehuurd met een Engelse jongen die ik op het terras had leren kennen. Hierbij hebben we de 2 blangrijkste tempels van het eiland bezocht ennog wat uitzichtpunten. Bali is echt mooi maar je moet het denk ik op fotos zien en die heb ik nog even niet! Komen eraan zodra ik een fatsoenlijke computer kan vinden!
Verder erg rustig aan gedaa. In Kuta had ik de eerst avond mezelf vermaakt met mijn Duitse buurmeisje in het Guesthouse en dan nog 2 dagen met die Engelse jongen en nu ben ik gisteren doorgereisd naar Ubud. Had graag nog een dag willen surfen in Kuta maar het zit me niet mee. Tegelijk met deze zonnensteek van de week loop ik ook weer rond met 2 ontstoken ogen (lekker je handen wassen met smerig water en al die uitlaatgassen van de scooters hier) Zag dus helemaal niets dus surfen leek me ook niet zon strak plan!
Nu in Ubud begint het volgende.. Hartstikke ziek van al het eten! Nieuw land is opnieuw wennen aan het eten he! Hele middag op bed gelegen weer maar heb echt een prachtig 'hotel'. Had een Engels meisje in de shuttlebus naar Ubud leren kennen en daar deel ik nu de kamer mee, dat is goedkoper! Verder probeer ik maar weer kleine beetjes te eten en remmers te slikken!
Ubud is mooi, lekker rustig al doet het nog steeds heel toeristisch aan. Je kunt hier vele locale dansen oefenen en handwerkproducten kopen.
Vanochtend (hoe ziek ik ook was) ben ik naar een 'Elephant Safari Park' geweest en heb ik hier voor het eerst olifant gereden! Heerlijk! Ook ben ik op Dina (de olifant) het water in geweest en hebben we hier lekker rondgebaddert! Daarna nog een olifantenshow waarbij de olifanten echt gingen voetballen, schilderen, rekenen etc! Heel leuk om eens gezien te hebben!
Overigens Floor, om terug te komen op een van je commentaren laatst. Ik heb wildlife apen gezien! Ze zijn alleen vreselijk brutaal en stelen je camera, zonnebril , tas en portemonnee! Ook kunnen ze heel gevaarlijk zijn en als ze je bijten moet je met het vliegtuig naar Jakarta om tegengif te gaan halen! Leuk een aap ;-) Maar ik heb wat fotos voor je!
Zoals je ziet kan ik weinig omschrijven van wat ik hier zie, ik zal zo snel mogelijk de fotos proberen te plaatsen voor een beter beeld! Bali is een aanrader, maar ben ook wel blij dat ik morgen doorvlieg naar Kuala Lumpur. Richting het echte Azie en echte rondreisplannen, want ja... ben nog steeds niet echt een eilandmens!
Ik ga ermee stoppen, ik HAAT dit toetsenbord, en ga lekker weer uitslapen in mijn superdeluxe 2 persoonsbed :D
Groetjes!

  • 24 Februari 2009 - 12:04

    Martijn:

    Zo zo,
    Jou verhaaltje is ook niet mis! ;)
    Dat bijkletsen houden we nog tegoed he? Ben inmiddels wweer beter dus ook wat spraakzamer!
    We houden contact he?
    Heel veel plezier daar...
    Kusje

  • 24 Februari 2009 - 19:36

    Istvan:

    he worldtrotter.
    Zo te zien maak je het nog erg goed. Leuke verhalen en succes met azie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 58473

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: