Eindelijk weer 'beschaafde' wereld,Darwin!(+fotos) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu Eindelijk weer 'beschaafde' wereld,Darwin!(+fotos) - Reisverslag uit Darwin, Australië van Barbara Ham - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer 'beschaafde' wereld,Darwin!(+fotos)

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara

12 Februari 2009 | Australië, Darwin

Hoi allemaal,

Nou daar ben ik weer. Helemaal kapot van alle touren en zou graag een vakantie naar Bali of zo boeken om even lekker bij te komen. Wat een vermoeiende reizen maar heb daarbij dus ook het hele centrum van Australie gezien. Momenteel zit ik dus in Darwin en zal proberen een korte samenvatting te geven van de laatste week.

In Alice Springs heb ik 2 dagen gezeten. De eerste dag heb ik alleen maar aan het zwembad gelegen en de 2e dag ben ik gaan souveniershoppen en ben ik naar de Flying Doctors geweest. Heel interessant om te kijken wat voor werk ze eigenlijk doen en hoe belangrijk ze zijn voor het patientenvervoer in Australie, met name in de Outback. Ook heb ik de 2e dag nog een Camel-safari gedaan door een mooi natuurgebied. Lekker weer met die vliegenhoed op op het beest rijden!

Beide avonden heb ik met mensen uit mijn reisgroep van Adelaide naar Alice Springs doorgebracht. We zouden daarna allemaal opsplitsen en ik was de enige die door ging naar Darwin. Heel leuk dat onze tourguide er ook lekker beide avonden bij was.

Na Alice Springs ben ik met een volgende tour doorgegaan naar Darwin. Dit zou een leuke tour van 6 dagen worden inclusief een bezoekje aan Kakadu National Park. De trip bestond onverwachts uit 2 delen waarbij we eerst in 3 dagen naar Darwin reden, hier een nacht zouden blijven en dan door voor nog 3 dagen het Nationaal Park.

Onze gids was de meest vreselijke gids die ik ook heb gehad. De hele groep baalde ontzettend en we hebben meer een kroegentocht en benzinepompentocht gehouden dan een echte route. We hebben wel de Devils Marbles bezocht die je op de fotos weer terug ziet en verder was het voornamelijk rijden. Op de laatste van de 3 dagen bezochten we nog Katherina Gorge, een hele diepe kloof met een grote waterval en rivier erdoor heen. Vanwege het regenseizoen konden we hier helaas niet kanoes. De groep was ook niet zo gezellig samen omdat er dus heel weinig onderling contact was en iedereen er genoeg van had.

Eenmaal aangekomen in Darwin hebben we met de groep het initiatief genomen om lekker ergens te gaan eten, we kregen gratis diner in The Vic. Hier dus met zijn allen naar toegegaan en de avond eindigde heel onverwachts tegen 3 uur middernacht en heel veel bier. Inmiddels was de groep ook echt een groep. Jammer want de meesten gaan morgen niet eens door voor de rest van de trip.

Na 3 uurtjes slapen moesten we weer op voor de trip naar Kakadu National Park en Litchfield National Park. 3-daagse tour weer, nu waren we met een groep van 9 (8 van de vorige groep) en een superleuke gids!

Tijdens deze dagen hebben we voornamelijk watervallen bezocht, erin gezwommen en wandeltochten gemaakt. Mijn schoenen zijn nog nat van die vieze regenplassen waar we doorheen moesten stappen! Mooie omgeving, supermooie natuur en onze gids kon heel veel vertellen over de Aborigionals. Veel rotstekeningen gezien en heel veel te weten gekomen. De fotos zullen het wel weer uitwijzen vandaag.

Oja en ik mag zeker de krokodillen niet vergeten! We zijn met een boot de rivier op gegaan en hebben er veel gezien en gevoerd! Eindelijk echte wild-krokodillen!

Na 3 dagen ben ik nu weer terug in Darwin. Leuk gezellig plaatsje, maar helaas vanwege het regenseizoen niet veel te doen. Het staat voornamelijk bekend om de markten hier maar die vinden in deze tijd van het jaar niet plaats.

Gisteren heb ik de hele dag lekker rondgewandelt en gewinkeld met Sharon, een meisje uit England. Gisteravond zijn we weer met de hele groep op stap geweest in The Vic (vraag me niet naar andere plaatsen want verder komen we eigenlijk niet, hier hebben ze gratis eten en gratis bier dus waarom zouden we verplaatsen!?)

Vandaag heb ik beetje rondgedobbert in de spa in het hostel waar ik zit en langs de zee gelopen. Zometeen gaan we weer eten en nog een biertje doen. Daarna heb ik mijn nachtvlucht om 00.40 uur naar Sydney waar ik morgenvroeg terug aan kom in het hostel waar ik voorheen heb gezeten!

Om nog even terug te komen op de film Australia. Het stond gepland om heel veel van deze film te zien in de route die ik ging maken. In de omgeving rond Darwin zou deze opgenomen zijn. De stukken zijn in werkelijkheid in heel Australie en Nieuw Zeeland gefilmd, zelfs de haven in Darwin in de film is niet in Darwin zelf. Beetje fake dus en wel jammer want het was echt supermooi. Heb hele mooie landschappen onderweg gezien alleen vraag ik me af of ik ze echt op foto heb.

De miljoenen vliegen zijn halverwege de route naar Darwin verandert in biljoenen muggen en honderden vliegen. Ook maar flinke anti-insect ingeslagen! Gelukkig zaten er mensen bij in de groep die lekkerder waren voor de muggen dus heb ik er niet zoveel gehad.

Hier nog de foto's en dan hoop ik dat ik het vrij kort heb gehouden!

Alice Springs:
http://www.facebook.com/album.php?aid=75523&id=627585912&l=c0806

Alice Springs to Darwin:
http://www.facebook.com/album.php?aid=75522&id=627585912&l=8ed64

Kakadu and Litchfield National Park:
http://www.facebook.com/album.php?aid=78476&id=627585912&l=73cfd

Dit was het volgens mij weer. Heb niet zoveel meer te vertellen. Nou ja, nog zat maar anders wordt het verhaal zo lang. Plannen voor komende week weet ik nog niet alleen dus dat ik naar Sydney ga. Ik laat het jullie weer allemaal weten en zal eens gaan verrassen elke week!

Succes daar, inmiddels in de sneeuw heb ik weer begrepen!

Kuz,
Barbara

  • 12 Februari 2009 - 10:27

    Floortje:

    Woooow, ik ben zo jaloersss!!
    Ik zat alvast jou foto's te bekijken en ik zag dat jij een baby kangaroo vast hielt!!
    Zo lief!!!!!
    Mag je ook baby aapjes vasthouden :D?
    Ik zal zo eens jou verhaal lezen, ik vind die foto's zo leuk van jou echt gaaf!
    Ook dat zwemmen bij die waterval enzo, ik wil dat ook man!
    Veel plezier verder :D!

    xx

  • 12 Februari 2009 - 16:38

    Claudia:

    Hey,

    Mooie foto's joh! Het zal daar wel mooi zijn geweest! Lief dat baby kangaroo'tje.
    Veel plezier nog verder.

    XxX Claudia (van Meike)

  • 12 Februari 2009 - 21:02

    Richard:

    Je weet toch wel dat 2009 het Darwin-jaar is? De goede man is op 12 februari 1809 geboren. Dus op zijn 200e geboortedag zat jij mooi in een plaats die naar hem genoemd is.

    Leuk hoor!

  • 12 Februari 2009 - 21:57

    Marleen:

    Hey Barbara! Klinkt weer als een mooi avontuur, geniet van Sydney! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara

Actief sinds 20 Feb. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 58507

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2017 - 28 December 2017

Patagonië en Colombia tot Nicaragua en Honduras

20 September 2014 - 16 Oktober 2014

Sydney, West-Australië en Hong Kong

09 November 2013 - 07 December 2013

India en Nepal

05 September 2010 - 25 September 2010

Alaska en Canada

03 Juni 2008 - 18 April 2009

Wereldreis

Landen bezocht: